Krátky rozhovor pre Nový čas pre ženy č. 18/2013

05.05.2013 05:20

Ing. Marián Fillo

 

       Dnes (nedeľa 5.V.2013) je posledný deň, kedy si na stánkoch (ak sú otvorené) alebo v super-/hyper-/mega-/ultra-marketoch môžete kúpiť Nový čas pre ženy 18/2013, kde je téma o očkovaní na 3 strany. Pre účely tohto článku som poskytol Novému času pre ženy odpovede na 5 otázok, z čoho však bola uverejnená len malá časť. Preto na tomto mieste uverejňujem neskrátené znenie:

 

Prečo ste tak za slobodu v očkovaní?

titulka časopisu Nový čas pre ženy 18/2013       Ak má slobodný človek v slobodnej krajine právo rozhodovať o tom, čo bude jesť, čo bude piť a čo bude dýchať, prečo by nemal mať právo rozhodovať aj o tom, čo mu bude alebo nebude vpichnuté do jeho tela (prípadne do tela jeho detí)? Jedlo, čo jeme, nápoje, čo pijeme, a vzduch, ktorý dýchame, majú na naše zdravie prinajmenšom rovnaký (zvyčajne však oveľa väčší) vplyv ako nejaké - na podnet očkovania vytvorené - protilátky v krvnom obehu. Ak sa teda po očkovaní vôbec nejaké vytvoria, čo však nie je isté.

 

Odmietli ste už aj Vy povinné očkovanie?

       Áno. Od roku 2009 (vrátane) už naše deti (dnes 3 r., 5 r., 9 r.) neboli očkované proti ničomu a ja s manželkou sme, čoby dospelí ľudia, neboli očkovaní ešte oveľa dlhší čas.

 

Nemyslíte si, že keby to bolo len na báze dobrovoľnosti, ľudia by sa nechodili očkovať vôbec a choroby, ktorým sa očkovaním predchádzalo, by sa mohli vrátiť späť?

       Choroby, proti ktorým sa očkuje, tu častokrát máme aj pri 99% zaočkovanosti. Menujme napr. aktuálnu epidémiu čierneho kašľa na Slovensku (cca 1000 prípadov ročne za ostatné tri roky) alebo epidémiu príušníc (mumpsu) v Česku (tisíce prípadov ročne), hoci drvivá väčšina chorých bola proti danej chorobe zaočkovaná. Očkovanie nechráni všetkých zaočkovaných a už vôbec nie doživotne. Plošné povinné očkovanie teda rohodne nie je zárukou, že tu nebudú žiadne epidémie chorôb, proti ktorým sa plošne očkuje.

       Výskyt kedysi bežných detských chorôb, ako napr. osýpky, príušnice a ružienka, by mohol mierne vzrásť, otázkou však je, či sa ich vôbec máme obávať. Boli časy, keď si nimi prešli takmer všetci a komplikácie týchto chorôb, ktoré by stáli za reč, boli len veľmi zriedkavé. Prekonanie týchto chorôb má navyše okrem doživotnej imunity voči nim aj ďalšie prínosy, napr. prekonanie príušníc (mumpsu) u žien vedie k výraznému zníženiu rizika rakoviny vaječníkov a vírus osýpok sa už nejaký čas skúma na svetoznámej Mayo klinike v USA ako nádejný liek proti nádorom.

       Domnievam sa však, že drvivá väčšina obyvateľstva by sa aj po úplnom zdobrovoľnení očkovania naďalej očkovať dávala, veď aj v krajinách, kde je očkovanie plne dobrovoľné, býva zaočkovaných spravidla cez 90% (alebo aspoň cez 80%) obyvateľov.

 

Vy teda nevidíte žiadne pozitíva očkovania?

       Viem si predstaviť situáciu, kedy by očkovanie mohlo byť vo výsledku menším rizikom než choroba, proti ktorej je namierené, ale situácia obyvateľa Slovenska, ktorý nehladuje, nie je promiskuitný, nepoužíva prostriedky na zrážanie horúčky (ibuprofen, paracetamol, kyselinu acetylsalicylovú) netrpí nedostatkom vitamínov a stopových prvkov, to teda rozhodne nie je.

 

Čo navrhujete - ako by to podľa Vás malo na Slovensku prebiehať, malo by byť očkovanie povinné, alebo nie...?

       Navrhujem, aby bolo samotné očkovanie plne dobrovoľné, ale aby bolo povinné vzdelávanie sa o očkovaní (aj s príslušnými skúškami), ktoré by nebolo jednostranné, ale zahŕňalo by postrehy a argumenty oboch protipólov debaty o očkovaní, ako aj širokú paletu názorov medzi nimi. Vďaka tomu by padla častá námietka, že radový občan nie je dostatočne kvalifikovaný na to, aby mohol zodpovedne a informovane rozhodnúť o (v túto chvíľu povinnom) očkovaní. Zvláštne však pritom je, že radový občan - zdá sa - má dostatočnú kvalifikáciu na rozhodovanie o nepovinnom očkovaní. Prečo teda nemôže rozhodovať o očkovaní povinnom?

 


Zverejnenie tohto článku zabralo autorovi približne 30 minút čistého času.

Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, budeme radi, ak našu činnosť podporíte.

 

Diskusia: Krátky rozhovor pre Nový čas pre ženy č. 18/2013

vtip

mama | 15.05.2013

Prečo humor lieči? - Lebo nepatrí pod naše zdravotníctvo.

Boko Haram proti očkování: V Nigérii vraždí lékaře

mama | 14.05.2013

https://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/214522-boko-haram-proti-ockovani-v-nigerii-vrazdi-lekare/

Re:Boko Haram proti očkování: V Nigérii vraždí lékaře

jojo | 15.05.2013

allah akbar :-)

Prečo rodičia odmietajú očkovať svoje deti?

mama | 14.05.2013

https://www.malatina.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=536:preo-rodiia-odmietaju-okova-svoje-deti&catid=40:zdravoveda&Itemid=67

očkovanie, kóma, smrť

stara mama | 14.05.2013

dnes v TN na Markíze, zomrel mladý človek po očkovaní....,

Re:očkovanie, kóma, smrť

Helena | 14.05.2013

Proti čomu bol zaočkovaný?

Re:očkovanie, kóma, smrť

stara mama | 14.05.2013

bolo to na JOJ-ke - bežná vakcinácia proti alergii a smrť !!!
https://www.joj.sk/relacia-noviny/noviny-archiv/2013-05-14-noviny-tv-joj.html

Re:Re:očkovanie, kóma, smrť

Helena | 15.05.2013

Ďakujem

Re:Re:očkovanie, kóma, smrť

Linda | 22.05.2013

Je to bezna imunizacia alergikov ktora sa podava bud vo forme kvapiek alebo injekcii, vzdy sa troskumzvysuje mnozstvo antigenu aby si organizmus zvykol na tieto agensy, a nereagovl tak prehnane akomto uz u alergikov byva. Nevieme ale pozadie tohto pripadu, a bol prvy na Slovensku takze nesirte poplasne spravy ze po ockovani smrt... Najskor si treba pockat na objasnenie celeho pripadu.... Uz som si ale na tejto stranke zvykla na to ze vyvolat v ludoch strach je vasa priorita, strach je aj nastrojom teroristov, tu vidim urcite porovnanie:-)

Re:Re:Re:očkovanie, kóma, smrť

Zuzana | 25.05.2013

Strach je nástrojom pediatrov, ktorí Vám pri každej návšteve nezabudnú porozprávať o smrteľných komplikáciách ochorení typu ovčie kiahne, prípadne o kojencoch, ktorí zomreli na čierny kašeľ...

Re:Re:Re:očkovanie, kóma, smrť

Viktoria | 03.08.2013

Dobry den Linda, len tolko, ze viem pozadie pripadu a je dovod sa obavat a rozhodne nejde o sirenie strachu, jednoducho ludia by sa naozaj mali vzdelavat a necpat do seba pri kazdej prilezitosti nejaky "liek" ci protilatku. Potom nam z prirodzenej imunity uz nic nezostane a aj obycajna nadcha sa stane vaznym problemom. Mam v rodine autoimunne ochorenia a ked si pozriete, ako za posledne desatrocia stupli hlavne autoimunne ochorenia a alergie, tak je coho sa obavat. Samozrejme, nemusite brat do uvahy poplasne diskusie, ludia maju tendenciu zvelicovat a prifarbovat. Staci, ked si pozorne so sedliackym rozumom budete citat vecne fakty a argumenty. Zatial ich totiz na tejto stranke je dost. Citajte si aj tie stranky "za ockovanie" , mozno najdete silnesi argument za, ja som zial doteraz nenasla. A prosim vas, tolko strachu, co vstepuju do ludi lekari, napriklad porodnici a pediatri matkam, farmaceuticke spolocnosti lekarom aj beznym ludom a rozne propagandy celym narodom, tak tu ho nie je ani stotina z toho. Ani smajlik na konci prispevku nezmiernuje vase prirovnanie obsahu tejto stranky k teroristom. Ja zase v tom vidim velky manipulativny pohyb na hrane. Strach je nieco, s cim sa streavame cely zivot, je na nas dospelych, aby sme sa s nim vedeli vysporiadat. Nikto nemoze sirit nieco, pokial nema prijimatela. Kazdy inteligentny clovek si vie dokonca aj z takych diskusii vybrat tie podstatne informacie. A o tie tu ide. Aby sme mali viac vedomosti a aby sme slepo nevkladali nase zdravie do casto skorumpovanych cudzich ruk. Zelam vsetko dobre.

Video - lampáreň 13.5.2013 o očkovaní

mama | 14.05.2013

https://www.youtube.com/watch?v=1t6TcOt6bGw

Diane 35

stara mama | 14.05.2013

Európska lieková agentúra má v polovici mája rozhodnúť o podnete francúzskeho regulátora trhu s liekmi ANSM na odobratie povolenia na predaj lieku Diane 35. Jej rozhodnutie bude záväzné pre všetky členské štáty EÚ vrátane Slovenska.
https://www.euractiv.sk/slovensko-v-ep/pr-sprava/zaborska-navrhla-verejne-vypocutie-o-zdravotnych-rizikach-lieku-diane-35-020880

Senior

Helena | 14.05.2013

https://zdravie.pravda.sk/zdravie-a-prevencia/clanok/280497-pozor-zacina-sa-sezona-kliestov-prevenciou-je-repelent-aj-ockovanie/

kliešť

kliešťina | 14.05.2013

https://www.youtube.com/watch?v=A6EIORwZZu8

Senior

Helena | 13.05.2013

https://naturalsociety.com/vaccine-dangers-merck-big-pharmas-vaccine-monsanto/
Vakcinačný biznis firmy Meck...

Lampáreň a Robo Papp

stara mama | 13.05.2013

Ma markíze v Lampárni 13.5.2013 o 17,30 hod. o neočkovaní, pozrite akurát teraz alebo potom z archívu TV Markíza.

Senior

Helena | 13.05.2013

https://www.stream.cz/peklonataliri/808958-peklo-na-taliri-dalsi-blbosti-na-obalech
Vypočula som, zasmiala som sa, preto radšej utekám na trh...

Senior

Helena | 13.05.2013

https://www.naturalnews.com/040301_Australian_Telegraph_medical_child_abuse_vaccinations.html
Týmto článkom som len rýchlo prebehla. Aký vakcinačný teror chcú zaviesť v Austrálii pre ich nevinné deti.
Noviny Telegraph berú za to peniaze of farmaceut. firiem.

Voľakedy Austrália bola nádherná krajina, mám pekné spomienky. Dnes sú vo veľkom postrekovaný Chemtrailsom, na piatich miestach rozmiestnený Haarp, robia modifikáciu počasia (suchá, potom neskutočný dážď...) Majú bioinž. firmu myslím volá sa Csiro a majú pripravenú gmo pšenicu tesne pred schválením, ak schvália pôjdeme skôr do nebíčka (gmo pšenica zmení dna v tele a ešte to bude pôsobiť aj na ďalšiu generáciu...) Asi lepšie nečítať www.naturalnews.com

Re:Senior

J.N. | 13.05.2013

Nuž na margo Austrálie - i tie modré kobyly nám nejak zagresívnili...

CENA ĽUDSKÉHO ŽIVOTA

mama | 11.05.2013

https://www.juraj2009.estranky.sk/clanky/cena----udskeho--zivota.html

Re:CENA ĽUDSKÉHO ŽIVOTA

Helena | 11.05.2013

Zaujímavý článok, zaujímavá web stránka.

Senior

Helena | 11.05.2013

https://www.naturalnews.com/040279_vaccinations_sugar_consumption_childhood_vaccines.html
Ďalšia vakcinačná nenormálnosť - bábetku dať cukor pred očkovaním.

Senior

Helena | 10.05.2013

na www.zvedavec.org - veľmi doporučujem prečítať článok (v stĺpci na pravo) pod názvom "EU bude mať viac pravomoci v prípade preshraničných zdravotných hrozbách". Teraz prekopírujem jeden odstavec z tohto článku:
Komise bude mít na příklad právo nařídit státům množství vakcín, které mají na své náklady nakoupit.

Chemoterapia rakovinu ešte viac podporuje!

mama | 09.05.2013

https://diva.aktuality.sk/clanok/37492/studia-nahodne-odhalila-ze-chemoterapia-rakovinu-este-viac-podporuje/

Čo na to hovoria onkológovia?! Môžu spávať s čistým svedomím?

Re: Chemoterapia rakovinu ešte viac podporuje!

FIlantrop | 09.05.2013

Stará známa vec že ľudia zomierajú na "liečbu" rakoviny, nie na samotnú rakovinu. Rakovina nie je choroba a preto sa nemá "liečiť". Rakovina aj nákazlivé choroby spadajú do rovnakého vreca rozprávok medicíny.

A či doktori dobre spávajú? A prečo by nie, keď sa im nič nestalo? Vy spíte dobre ked jete mäso a podporujete zabíjanie zvierat? Nie žeby bolo mäso škodlivé, ale je tu určitá podobnosť.

Senior

Helena | 09.05.2013

https://www.freepub.cz/2013/pochod-proti-monsantu-na-slovensku/
Gmo sa nachádza aj vo vakcínach, liekoch, v kŕmnych zmeskách pre zvieratá a vieme že gmo vytvára veľa chorôb, začínajúc rakovinou...

Svého syna nenechávám očkovat, říká lékař

mama | 08.05.2013

https://ona.idnes.cz/sveho-syna-nenechavam-ockovat-rika-lekar-ffr-/zdravi.aspx?c=A100913_120844_zdravi_lf

palec hore :-)

Monick | 08.05.2013

K poslednej vete sa mi este ziada dodat, ze "...zvlast ked pri tom musi aj podpisom informovaneho suhlasu do zdr. dokumentacie prebrat zodpovednost za svoje rozhodnutie." Pravdaze, pan doktor a spol., rada podstupim resp. necham podstupit svoje zdrave dieta to riziko naziaducich ucinkov...ved za celu vasu prax sa nic take nestalo...(akoze ironia )

Senior

Helena | 07.05.2013

https://www.orgo-net.blogspot.cz/2013/05/jak-jsme-neockovali.html

Re:Senior

mama | 09.05.2013

Ďakujem za článok. Pošlem ho svojej dcére na prečítanie. Aj ju straší detská lekárka, že jej nevezmú dieťa do škôlky, lebo odmieta očkovanie.

V Európe zaregistrovali pediatrickú vakcínu Sanofi Pasteur 6 v 1

mama | 07.05.2013

https://www.teraz.sk/zdravie/sanofi-pasteur-vakcina-registracia/44713-clanok.html

Senior

Helena | 07.05.2013

https://vat.pravda.sk/clovek/clanok/279829-vakcina-pomohla-potkanom-zavislym-od-heroinu/

Senior

Helena | 07.05.2013

https://dolezite.sk/Tento_obludny_system_se_reformovat_neda_204.html

Senior

Helena | 07.05.2013

Dnes na www.mercola.com nabehol zaujímavý článok o očkovacom biznise (o tej novej vtáčej chrípke) a čo robiť aby sme ostali zdraví.
https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/05/07/h7n9-bird-flu.aspx

Senior

Helena | 07.05.2013

https://www.naturalnews.com/040214_seeds_European_Commission_registration.html
V EÚ sa pripravuje zákon že všetky semená budú pod kontrólou. Takže budeme musieť zabudnúť na sadenie v záhradke, na bio potraviny...Už prešiel zákon že veľmi sprísnili bylinné preparáty. Nerozhodujeme čo na nás denno denne sypú cez Chemtrails. Čítala som aj o plánoch EÚ sprivatizovať vodu.
A čo sa týka očkovania nevidíme články v mienkotvorných médiach koľkí sme z očkovania veľmi ochoreli, koľkí umreli.
Pomaly ale iste pôjdeme do "nebíčka". Depopulácia ale hlavne myslieť pozitívne.

???

J.N. | 06.05.2013

"ale aby bolo povinné vzdelávanie sa o očkovaní (aj s príslušnými skúškami), ktoré by nebolo jednostranné, ale zahŕňalo by postrehy a argumenty oboch protipólov debaty o očkovaní, ako aj širokú paletu názorov medzi nimi." To ste mali na mysli lekárov, to súhlasím. Alebo aj verejnosť? Ak áno, podľa mňa to nie je dobrý nápad. Vzdelávanie pacienta o očkovaní postačí v rámci návštevy u lekára, ak bude informovať v zmysle horeuvedeného. Mali ste skôr zdôrazniť, že sme za to, aby vakcíny aj naďalej zostali hradené poisťovňou - to je oveľa častejší pseudoargument vakcinacistov, ktorí strašia verejnosť, že ak bude očkovanie nepovinné, budú si ho musieť všetci platiť!!!!!! Tak to ste mali uviesť na pravú mieru, že takéto zmeny by nenastali.

Re:???

Ing. Marián FILLO | 08.05.2013

Áno, povinné vzdelávanie pre rodičov, lebo keď by sa povinne dozvedeli, čo je vlastne očkovanie zač, mali by povinne informácie, ktoré ich povedú k oveľa zodpovednejšiemu prístupu k očkovaniu, nech sa deje dnes, kedy pediatri v drvivej väčšine prípadov ignorujú svoju povinnosť objektívne informovať o očkovaní. A mnohých z povinne informovaných rodičov to potom povedie k odmietnutiu toho-ktorého očkovania.

Problém je, že ľudia nie sú informovaní buď vôbec, alebo aspoň nie objektívne resp. vyvážene. Keby informovaní boli, odmietačov "povinného" očkovania by bolo oveľa viac.

A povinné skúšky preto, lebo keby neboli skúšky, jednoducho by to mohli odspať, alebo odťukať do mobilu či tabletu, jak to aj dnes robia mnohí lekári na povinnom "celoživotnom vzdelávaní", tzn. nenaučili by sa nič a boli by rovnako neinformovaní ako sú teraz.

Chápem, že to môže znieť nepopulárne, ale je to jednoznačne pre dobro našich detí a vo výsledku i pre dobro samotných rodičov, v prospech ich slobody. Ale to vzdelávanie, ako píšem, musí byť vyvážené - nie striktne jednostranné, jak dnes býva "vzdelávanie" lekárov.

Re:Re:???

Fiantrop | 09.05.2013

Fillo: Akí lekári? Sú to doktori. Každí doktor ide študovať s vedomím že bude ubližovať ľuďom. Liečiť by sa mal vedieť každý sám, je to ľahké, od kýchania po rakovinu, od odrenín po zlomeninu. A kto to nevie, je to jeho problém, povinnosť zo vzdelávania netreba robiť. Pre začiatok úplne stačí zrušiť monopol na liečenie a zdobrovoľniť zdravotné "poistenie".

Re:Re:Re:???

mama | 09.05.2013

Už ani pacient nieje pre doktora pacient, ale klient. Tak ich to učia v škole.

Re:Re:Re:Re:???

Filantrop | 09.05.2013

Aj na úrade práce sú nezamestnaní "klineti", ale v skutočnosti sa nič nezmenilo. Vlk si neochotne navliekol baraní kožuch.

Re:Re:Re:???

Ing. Marián FILLO | 14.05.2013

Súhlasím so zdobrovoľnením ZP a so zrušením monopolu alopatie.

Neviem si však predstaviť, ako by ste si liečil viac-násobnú zlomeninu pri autohavárii, obzvlášť ak by ste bol v bezvedomí.

A nesúhlasím s tým, že každý MUDr. vedome ubližuje ľuďom. Veľmi veľká časť (snáď väčšina) to robí nevedome - ak to vôbec robí.

Re:Re:Re:Re:???

DoktorUchyl | 14.05.2013

Ti garantujem že v bezvedomí si nezaviaže ani šnúrky na topánkach.

Re:Re:Re:Re:Re:???

Ing. Marián FILLO | 15.05.2013

No veď to...

Re:Re:Re:Re:???

Filantrop | 15.05.2013

Zlomeniny sa dajú liečiť dobrou fixáciou - 3D a za najbližší kĺb. Kosť dobre zrastie za mesiac, potom ju treba opatrne zaťažovať. Netreba do kostí vkladať kov ani nič rezať. Liečiť môže každý, ak akurát nie je v bezvedomí. Titul doktor je nepodstatný. :-)

Som za to aby každý mohol liečiť, aj doktori, napriek tomu že študovali medicínu. V správnej chvíli by bola vyhlásená amnestia na zložiny ktoré spáchali a od tohto času by každé používanie jedov s cieľom poškodiť pacienta alebo bezdôvodné amputácie bolo trestané podľa spravodlivosti. Mal by byť obnovený trest smrti.

Re:Re:Re:Re:Re:???

Zuzana | 25.05.2013

A to si hovoríte filantrop?

Re:Re:Re:???

xxx | 22.06.2013

-sa prebudte do reality

Re:Re:???

J.N. | 11.05.2013

Nesúhlasím. Pretože ak je (resp. bude) očkovanie dobrovoľné, nik nemôže od občana žiadať aby skladal nejaké povinné skúšky. Analogicky, iba ten kto chce jazdiť na motorovom vozidle je povinný absolvovať skúšky aby získal vodičský preukaz. Ten kto šoférovať auto nechce, žiadne skúšky skladať nemusí. Preto byť informovaný o pozitívach a negatívach očkovania má byť len ten, kto ho podstúpi. Ten kto nechce podstúpiť (z akýchkoľvek dôvodov) nie je povinný sa nijako vzdelávať a skladať skúšky. Je to stupidita - rovnako odporujúca ľudskému právu a to pozor - právu byť NEINFORMOVANÝ !

Re:Re:Re:???

Ing. Marián FILLO | 14.05.2013

Však učiť sa to nemusíš, stačí to vedieť. :-)
Nemyslím si, že by to bola stupidita - povinné skúšanie rodičov malých detí z oblasti očkovania.
A Tvoje prirovnanie značne kríva, pretože podľa prevládajúcej teórie (vlastne len hypotézy) o kolektívnej imunite ten kto sa NEDÁ zaočkovať je (potenciálnou) hrozbou pre verejné zdravie. Pri jazdení na aute je však potenciálnou hrozbou ten, čo šoféruje, nie ten, čo nešoféruje. Nemôžem si pomôcť, ale Tvoje prirovnanie je demagogické.

diskusia

mama | 06.05.2013

Ďakujem, pán Fillo.
Presne ako ste povedal: slobodný človek v slobodnej krajine má právo rozhodovať za seba a svoje deti ako budú žiť, čo budú jesť atď. A pri očkovaní by to malo platiť dvojnásobne! Ak by nastali u dieťaťa po očkovaní neaké komplikácie, rodič je ten, ktorý sa bude starať o dieťa deň a noc, nie štát a jeho úradníci! Preto by o tom, či očkovať deti alebo nie, mali rozhodovať na prvom mieste rodičia za predpokladu, že im budú poskytnuté všetky dostupné informácie o očkovaní od DOBRE A PRAVDIVO INFORMOVANÉHO LEKÁRA !
A ešte jedna otázka na záver:
Prečo sa v médiách nehovorí o deťoch, ktoré zostali po očkovaní trvalo postihnuté, alebo ktoré, bohužiaľ, aj zomreli?

Re:diskusia

nechápavý | 07.05.2013

Prečo si myslíte že žijete v slobodnej krajine a máte slobodné médiá?????

Re:Re:diskusia

mama | 07.05.2013

Slobodnú krajinu ja chápem tak, že sa hlásime k demokratickým krajinám a preto by u nás nemalo byť očkovanie dané príkazom, ale malo by byť dobrovoľné.. Slobodné média nemáme. Keby to tak bolo, vedeli by rodičia detí aj o negatívach očkovania z médii a nemusela by vzniknúť táto stránka.

Re:Re:Re:diskusia

Ing. Marián FILLO | 14.05.2013

Ale táto stránka je tiež médiom a je slobodná.

Re:diskusia

nechápavý | 07.05.2013

Ani len nemôžete vlastniť účinnú zbraň aby ste si bránili svoje pošliapavané práva.

Re:diskusia

Ing. Marián FILLO | 08.05.2013

Hovorí sa, ale len občas, viď napr.:
https://kysuce.sme.sk/c/5306485/po-ockovani-dostal-cukrovku-matka-ziada-odskodne.html

Záznamy: 1 - 55 zo 55

Pridať nový príspevok