Ako sa robia medicínske štúdie
Chcel by som vám na tomto (priznávam cielene drastickom) príklade ukázať, ako sa v súčasnosti robia štúdie. Predpokladajme, že som predavač ponožiek a chcel by som do svojej obchodnej stratégie v budúcnosti zahrnúť trh „onkologických pacientov nosiacich ponožky“. Dal by som si vypracovať nasledujúcu štúdiu: Všetci muži s rakovinou prostaty budú skúmaní, akej farby sú ich ponožky.
Bez ohľadu na to, čo v tej štúdii budem sledovať, jedna skupina celkom určite dopadne lepšie, ako druhá. Predpokladajme že v skupine s modrými ponožkami prežilo 6% a v skupine so sivými ponožkami iba 4%. Pre moju reklamu (vytlačím ju samozrejme na lesklom papieri a lekárom tú štúdiu predstavím v 5-hviezdičkovom hoteli) by to znamenalo: Modré ponožky zvyšujú prežitie o 50%.
Viac na stránke Preklady od lesa.