Noo, pekne, pekne..a naco je teda to cislo uctu?ked niekto chce robit osvetu z vlastnej iniciativy..Z mojej skusenosti na Slovensku je niekolko "zvucnych mien"propagujucich neockovanie a tychto niekolko zvucnych je v pozadi obchodov so zdravymi vyzivovymi doplnkami typu Megacecko.. ani Wakefield nebol az taky filantrop,aby sa vrtal v MMR zadarmo...Pani doktorka, ozaj "chcete", aby sa na vsetky inf. choroby vyvijali vakciny?bolo by to ozaj nutne?alebo len na tych par, co kedysi sposobovali pandemie?ano, ano, uz zijeme cistejsie, ved aj ta cistota prospieva nasemu imunitnemu systemu..aj kvalitne potraviny, ved vsetci mame moznost si dopestovat vlastne, bio.ze?aj co to pochovat..dobre su bio vajicka, bio mliecko, aha nie, treba ryzove, mandlove, kokosove robit doma..aj chlebik z vlastneho upiect..aj ultra cista prirodna kozmetika, ved vsetci mame moznost si urobit hand made...aj vzduch si v nasom cistomobydli vieme vycistit aj vodicku...aj oblecenie usit s nami vyprodukovanej bio bavlne..naco kupovat bio bavlnene oblecko pre drobcov, z ha end em alebo ce a a...ta aj tak nemusi byt bio, kedze biofarmari v indii a afrike zevraj podvadzaju ..farbit nebudeme.urcite nie na cierno a cerveno...ale ani sedo,hnedo,ruzovo atd.bielenie je tiez zle...a pohyb, vela pohybu..ale po vonku v plynovej maske zasadne....ak "stunem", tak mega_ce a homeo to isti..ale vlastne, ak zijem podla vyssie uvedeneho(pardon ak som nieco vynechal)nie som ockovany ani moje deti, tak stunat nebudeme...a budeme zit aspon do 100...
Čo malo vyjsť a nevyšlo v Slovenke k prípadu úmrtia bábätka po očkovaní Infanrix Hexa + Synflorix + Rotarix
Ing. Marián Fillo
Možno ste si minulý týždeň kúpili Slovenku a boli ste neskutočne znechutení vyjadreniami prof. Dluholuckého, že očkovanie je bezpečné na 100%, ako aj hovorkyne tuším ministerstva zdravotníctva, že u nás na Slovensku nikto na následky očkovania nezomrel. Všetci veľmi dobre vieme, že jedno aj druhé je nebetyčná lož. Celý štvorstranový článok v Slovenke sa točil okolo smutného príbehu 3-mesačného chlapčeka z Hornej Oravy, ktorý zomrel na tretí deň po očkovaní vakcínami Infanrix Hexa, Synflorix a Rotarix.
Teraz to, žiaľ, neviem doslovne citovať, pretože som si tú Slovenku nekúpil, len som si ju prelistoval v trafike a mal som dosť. Uzavrel som to ako zbytočne vyhodené peniaze, pričom nie som zas tak bohatý, aby som si mohol dovoliť platiť za de facto reklamu na vakcíny.
A ako som vedel, že v Slovenke má byť niečo očkovaní? Jednoducho tak, že sa ma redaktorka Slovenky Katarína Alberty pred vydaním tohto čísla spýtala tri otázky. Tie aj s mojimi odpoveďami mali byť v Slovenke zverejnené, ale buď pre oči nevidím, alebo zverejnené jednoducho neboli. A tak "odborníci" (v skutočnosti však hanební klamári) urobili z neborky mamičky hlupáka a/alebo niekoho, kto "potrebuje za každú cenu nájsť vinníka", a nemal im kto oponovať. Títo klamári však nemajú odvahu povedať to nešťastnej mamičke zoči voči, a tak jej to len zbabelo odkazujú cez médiá.
Neviem, kto za túto jednostrannosť vo výsledku môže. Možno to nie je vinou redaktorky, ale vinou niekoho nadriadeného, kto prikázal, že sa z toho celého urobí ideologický výplach mozgov. Nebudem nikoho súdiť, lebo zákulisie nepoznám, ale výsledok je rozhodne žalostný.
Nižšie vám prinášam aspoň tu na internete (keď už to nevyšlo tlačou) moje odpovede na otázky redaktorky Slovenky. Na uvedené otázky sa dalo odpovedať aj podstatne obšírnejšie, ale bol som obmedzený miestom, preto sú moje odpovede pomerne stručné:
1. Prečo sa vy a ľudia združení okolo rozhodli vyjadriť pochybnosť o potrebnosti očkovania? Z čoho vaša inciatíva vychádza?
Očkované deti sú v priemere oveľa viac choré, a to hlavne na chronické choroby (napr. alergie či autoimunitné ochorenia), čo je pochopiteľné, lebo niektoré zložky vakcín napr. vyvolávajú tvorbu IgE, čo sú imunoglobulíny zodpovedné za alergie. Význam očkovania sa zvyčajne preceňuje a zabúda sa na to, že zároveň s očkovaním došlo k významnému pokroku v životnej úrovni, hygiene, pitnej vode, ľudskom poznaní atď., čo taktiež prispelo k zníženiu úmrtnosti na prenosné ochorenia, pravdepodobne oveľa viac než očkovanie. Úmrtnosť totiž prudko klesala už dávno pred vynájdením príslušných očkovaní.
2. Na Slovensku sú mnohé očkovania povinné. Pohybujete sa v tejto problematike, kontaktujete úrady, čím vám vysvetľujú, že nie je "sloboda v očkovaní"?
Hlavným argumentom za povinné očkovanie je, že radoví občania údajne nie sú dosť vzdelaní na to, aby posúdili, čo je pre zdravie ich dieťaťa to najlepšie. To je ale argument úplne padnutý na hlavu, pretože rodičia, odmietajúci povinné očkovanie, spravidla vedia o očkovaní oveľa viac než ich pediater. Ja navrhujem, nech nie je povinné očkovanie, ale vzdelávanie sa o očkovaní - aj s príslušnými skúškami. Tým by tento pseudoargument padol.
3. Téma, ktorú spracovávam, vychádza z prípadu Maroška, ktorý tri dni po očkovaní zomrel na meningokokovú sepsu. Keď som oslovila lekára s tým, že poznám niekoľko prípadov ochorenia či smrti po podaní vakcíny, povedal mi, že keďže celá populácia je zaočkovaná, všetky choroby nastávajú po podaní vakcíny a neznamená to, že s ňou súvisia. Aké vy máte argumenty na to, že môžu súvisieť?
Konkrétne v prípade Maroška išlo podľa mňa o to, že buď tú osudnú baktériu už v tele nosil, alebo ju chytil počas návštevy lekárky, keď bol očkovaný. Bez očkovania by ju však zvládol, ale očkovanie zaťažilo jeho imunitu natoľko, že už mu na to nezvýšila kapacita. Korunu tomu nasadili imunosupresívne (imunitu potláčajúce) lieky. V odbornej lekárskej literatúre jestvujú stovky ak nie tisíce štúdií, ktoré popisujú rôzne spôsoby, akými môže očkovanie vážne poškodiť zdravie človeka. Tvrdiť paušálne o všetkých zhoršeniach zdravia, ktoré nastali po očkovaní, že s očkovaním nesúvisia, že je to len nešťastná náhoda - napriek preukázateľne jedovatým látkam vo vakcínach, a to vo významnom množstve - považujem za vrchol ignorancie a za dôkaz neospravedlniteľnej nevedomosti toho, kto niečo také vyslovil.
Napísanie a zverejnenie tohto článku zabralo autorovi vyše 1 hodinu čistého času.
Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, môžete našu činnosť podporiť.
Diskusia: Čo malo vyjsť a nevyšlo v Slovenke k prípadu úmrtia bábätka po očkovaní Infanrix Hexa + Synflorix + Rotarix
Neuveritelné
Miro | 12.11.2012
Prečítal som si dosť z týchto diskusných príspevkov a som aj dosť zhrozený. Pripadám si ako keby som sa ocitol v stredoveku na nejakom inkvizičnom sneme. Nejde o to, či očkovať a či viac a či menej a kedy, ale o tón celej tejto diskusie, teda aby som bol konkrétnejší, o tón s akým reagujú fanatickí odporcovia očkovania na každú snahu diskutujúcich poukázať na kladné stránky tejto prevencie. A to ma dosť odrádza aby som celú vec bral. Ak boli doterajšie roky očkovania poškodzovaním zdravia, potom bez očkovania by bola táto populácia zdravšia ? To mi znie ako tvrdenie, že veda je klamstvo ...
Re:Neuveritelné
Lucia M. | 13.11.2012
Miro , pekne si sa opýtal a aj si si pekne sám odpovedal. Vitaj pri prebúdzaní z Matrixu :)
Re:Neuveritelné
Ing. Marián FILLO | 13.11.2012
No to by ale musela byť za očkovaním aj nejaká naozaj seriózna veda. A to teda nie je.
Re:Neuveritelné
marcus_fin | 14.11.2012
Please write your articles based on facts. These stories are fully based on rumors. Vaccination has nothing to do with the bacterias.
I'm myself from finland and I can say that you have lots of learning about better hygiene in health care places.
You can allways skip all the vaccinations, but what then when your baby dies for Polio or rotavirus? In finland none dies for Rotavirus because we can treat it , you have people dying also
for diarrhea which is unbelieveable when it's year 2012.
Coin has allways two sides, if you slovak would have some valid
statistics about REAL deaths caused by vaccinations and deaths caused by simple viruses which could be avoided by vaccination, you wouldnt write such bullshit articles which are as good as fairytales....
Re:Re:Neuveritelné
Ing. Marián FILLO | 15.11.2012
Vaccination has very much to do with the bacteria (not bacterias, because bacteria is a plural form - one bacterium, two or more bacteria), because vaccination impacts immune system. And a stressed immune system (together with immunosuppressive drugs, which were given to the baby) is a very good chance for a meningococcus to cause a serious and potentially fatal illness.
It is very sad, if you do not understand this. If so, you don't have a moral right to write about "rumours". The death is very real, the very strong immune reaction of the baby after the 3 shots (Infanrix Hexa, Synflorix, Rotarix) is real and so are the immunosuppresives it took.
Bullshit fairytale is your comment, not the article.
Re:Re:Neuveritelné
Lulike | 15.11.2012
Marcus, you gave us NO FACTS too. Where you get the information that "vaccination can AVOID those illness" ...? I really doubt that some vaccination can aviod illness... you have probably and abviously never read the leaflets packed with vaccine, if so you would never say this. And you have never go through some world statistic about epidemic whopping cough where 86-92percent people vaccinated got this illness. I could be telling real stories that happened in my surrounding and in my family, about persons who took vaccinations how sick they were, and how terrible problems they had...but this conversation is not worth of my time.
kazda minca ma dve strany
kiksi | 09.11.2012
preco sa kedysi zaviedlo ockovanie? aby deti neochoreli na tazke infekcne choroby...ktore celoplosnym ockovanim nasledne takmer vymizli. je mozne, ze ockovanie ma neziaduci vplyv na rozvoj chronickych autoimunitnych ochoreni....a pritom sa moze zdat, ze naco vlastne deti ockovat, ked tie choroby, proti ktorym sa vakcinuje, nie su uz take caste a nie je velka pravdepodobnost, ze ich dostanu - cize mozno vacsia je, ze ochoreju po ockovani na astmu nez bez ockovania na nejaky cierny kasel.
ale je tiez dost mozne, ze ako bude klesat pocet zaockovanych deti, tak sa budu rozmahat opat povodne choroby, ktore tazko postihnu ine deti...a potom ich rodicia mozu obvinit inych, od ktorych nezaockovane dieta ich mozno nakazi.
Re:kazda minca ma dve strany
stara mama | 09.11.2012
Vy fakt nečítate, čo je tu popísané, máte tu fakty rovno pred nosom, stačí len pozorne čítať....,
Re:kazda minca ma dve strany
J.N. | 09.11.2012
Vážená kiksi, nerobte kiksy. Celoplošným očkovaním infekčné choroby nevymizli, vymizli vďaka tomu, že máte doma chladničku na rýchlokaziace sa potraviny, kupujete mlieko na ktorom je vyznačený dátum výroby a odporučenej spotreby, mlieko ktoré prv než ide do obchodu je ošetrené aby neobsahovalo choroboplodné záridky. Máte doma tečúcu pitnú vodu, máte suché steny a teplo v byte, nechodíte ani Vy ani Vaše deti v zime bosé a otrhané. Neprichádzate do osobného styku s chorými hospodárskymi zvieratami, keď sa porežete, máte spray na dezinfekciu, nehnijú vám zuby v puse ale idete zubárovi, máte čo jesť a neškŕka Vašim deťom od hladu v bruchu. Máte základné poznatky o hygiene, a keď ochoriete idete na péenku a nemusíte chorá v robote manuelne hrdlačiť. Nekúšu Vás blchy a ploštice v posteli, nejete jedlo ktoré v komore obhrýzal nakazený potkan. Po WC si umývate ruky a hovienka idú do kanalizácie mimo zdroja pitnej vody. Vážená pani tento stav ktorý tu čítate bol životným osudom valnej väčšiny európskeho obyvateľstva ani nie pred 90 rokmi, takže sa nečudujte, že infekčným chorobám sa darilo. Takže žiadna minca že má dve strany aké si Vy myslíte, pretože to čo je dneska, ak by aj nejaká infekčná choroba došla, vezmite jed na to, že tí starci čo sedia na RUVZ na preprdených stoličkách sú tam na to aby operatívne riešili karanténne a hygienické opatrenia a predchádzali šíreniu choroby. V dnešnej dobe ak by aj došla cholera, (ahá a prečo sa proti nej neočkuje že? Alebo proti moru) tak verte tomu, že by na choleru sa nezomieralo, lebo pravá príčina úmrtí na infekčné choroby v minulosti bol vysilený organizmus s chudoby a podvýživy + nedostatok základnej medicínskej pomoci ako je napríklad podávanie praobyčajnej infúzie v prípade dehydratácie organizmu, ktorá je sprievodným javom cholery. A ak si myslíte že sa dá na Zemi dosiahnuť stav, že ľudí nebudú sužovať žiadne choroby, to ste riadny fantasta, pretože život na Zemi je boj o prežitie a prežiť chcú aj mikróby, aj vírusy, budú donekonečna mutovať, vznikať nové, pretože človek je ako bytosť ich rezervoárom. Desaťtisíce rokov sme ako ľudská rasa koexistovali s týmito organizmami, ak sa podarí vyhubiť jeden okamžite klope na dvere druhý, to je zákonitosť. Práve je známe, že existencia niektorých choroboplodných zárodkov v ľudskom organizme, s ktorými sa ľudia počas svojho života stretali, práve zabraňovala iným zárodkom človeka napadnúť.
Re:Re:kazda minca ma dve strany
alena | 11.11.2012
úplný súhlas !
...a pre Kiksi len tolko-viac studujte,kym nieco napisete....
Re:Re:kazda minca ma dve strany
jaro | 12.11.2012
mam len taku pripomienku: vy si myslite, ako super hygienicky zijeme. myslite ze vsetci? myslite si ze vase dieta nikdy nemoze prist do styku s clovekom, ktory zije ako "pred 90 rokmi"? omyl! staci si semtam pozriet spravy o neprisposobivych obcanoch - ziju presne tak ako ste to tu napisali ;-) a ze vase dieta s nimi nikdy do styku nepride? you wish!!!
ja niesom zastanca ockovania na vsetko co len existuje. v zivote bych sa nedal ockovat proti chripke apod. mam 2mesacne dieta a presne tuto dilemu teraz riesim. ale poviem vam ze ani jeden mantinel nieje dobry.
boli sme na prednaske pana filla. ale panovi fillovi chyba zakladne medicinske vzdelanie (co bolo z prednasky vidiet). a to co som si odtial odniesol je, ze ockovat dam. ale nie v takom nizkom veku a nie proti vsetkemu co stat predpisuje (cize nie tie strasidelne milion kombinacie v 3mesiacoch).
Re:Re:Re:kazda minca ma dve strany
MUDr.Ludmila Eleková | 12.11.2012
Máte pravdu, že stykem s infekcí se člověk nevyhne. Jenže infekcí, které nám hrozí, je mnohonásobně více, než proti kterým lze očkovat a musíme si tedy klást otázku: jak hodlám proti nim chránit sebe a své dítě? Jak hodláte své dítě chránit proti tuberkulóze, všem možným virům a baketriím způsobujícím všechny ty zimní virózy, proti EB viru, chřipce (která také dokáže zabít), spále, pneumokokům, hemofilům a meningokokům neobsaženým ve vakcíně, proti legionele atd? Plus proti salmonelózám, listeriózám, psitakóze, chlamydiím, plísním a parazitům ?
Co vás chrání proti těmto nemocem? Asi již svítá - váš imunitní systém. Tečka. Nic jiného. Kžadý ví, na co umírají lidi s AIDS -umírají na banální infekce, které pro zdravého neznamenají žádný problém.
A zásadní otázka na závěr: proč by imunita neměla fungovat na nemoci, proto kterým se očkuje? A co tedy vymýtilo ty nemoci, proti kterým se neočkuje? Víte, že v 19.století byla pro děti spála smrtelnější nemocí než pravé neštovice? A kde je teď? Připomínám, že její nebezpečnost se výrazně snížila ještě před objevem antibiotik.
K očkování: je třeba vědět, že všechna očkování, bez jediné výjimky, celkovou protiinfekční imunitu SNIŽUJÍ. Je to jejich mechanismus účinku, žádná konspirace.
Když víte, že všechny vakcíny imunitu snižují - proti nemocem, proti kterým jsou zaměřeny i proti ostatním, to je prosím vědecky prokázáno - jak by mohly vaše dítě ochránit?
Jak můžete zvýšit odolnost proti jakékoli nemoci prostředkem, který snižuje protiinfekční imunitu?
čtete ty příspěvky? "moje dítě bylo očkované a od té doby je stále nemocné...." nebo "moje dítě bylo očkované a jeho zdravotní stav se nezhoršil" - pisatele odlišuje jen větší či menší míra štěstí. Viděl jste někdy příspěvek ve stylu "moje dítě bylo stále nemocné, dali jsme ho očkovat a od té doby je zdravé"? Já jsem nic takového neviděla a neuvidím, protože to je biologicky nemožné.
I když mohou být lidé, kterým po očkování ubyly akutní nemoci, neznamená to lepší zdraví, naopak. Zdraví je totiž schopnost reagovat, ne pouhá neexistence příznaků. Takoví lidé při bližším prozkoumání mají zdravotní problémy.
očkování jen potlačí schopnost akutně reagovat na infekci, což zvýší riziko její chronizace nebo atypického průběhu. Staří praktikové věděli, že si mají dát pozor na případy spalniček, které se tzv. nechtěly vyrazit. Tj. případy spalniček bez vyrážky. Klinická zkušenost byla, že tito pacienti mají vyšší riziko neurologických problémů. Když se podíváme na četnost autismu po přirozených spalničkách a očkování proti nim (což je de fakto jen zabránění "vyražení" vyrážky), je to dost přesvědčivé.
Měl byste si přečíst články dr. Obuchanyč na těchto stránkách, abyste věděl, o čem píšete.
Re:Re:Re:kazda minca ma dve strany
Ing. Marián FILLO | 13.11.2012
Skvelé, Jaro,
tak mi, prosím, napíšte, čo konkrétne ste postrehol, že v čom mám medzery, aby som vedel, na čo sa mám zamerať pri ďalšom štúdiu, aby pri najbližšej príležitosti už nebolo vidieť, že nemám medicínske vzdelanie. :-)
Každopádne, aj obozretné očkovanie, neskoršie a v zosekanej verzii je značný pokrok oproti bežnému očkovaniu hlava-nehlava podľa štandardného očkovacieho kalendára. Blahoželám Vám aj k tomuto rozhodnutiu (hoci z môjho hľadiska polovičatému, ale stále pokrokovému vzhľadom k väčšine).
Re:Re:kazda minca ma dve strany
Radka | 22.11.2012
mimochodom to mlieko o ktorom hovorite uz neobsahuje zhola nic, ani vapnik, nic, nic, je to biela hmota, z ktorej je vsetko vykynozene. To mlieko o ktorom si myslite ze je mlieko vam totiz ani neskysne, ale zhorkne a odporne zapacha. Je to antihmota...nepite to, je to podvod. Skutocne mlieko je to, z ktoreho urobite kysku, ktore vonia a nevnasate sa po jeho vypiti pod plafonom:-) zobudte sa a citajte informacie o mlieku. Pan Boris Bukovsky - Europsky uznavany odbornik na vyzivu by vam o tom vedel povedat.
Re:Re:kazda minca ma dve strany
o com kecas?? | 07.02.2014
Nekecaj...aj panske deti zili na tie pomery v cistote, luxuse, izolacii a mreli na osypky atd...Nehovorime o tyfuse...salmonele...
Re:kazda minca ma dve strany
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
Milá kiksi,
podľa Vašej logiky by sa zrejme mali vo veľkom znovu objaviť aj mor, cholera, týfus či šarlach po tom, ako sa proti nim prestane očkovať, lenže, hopla, proti moru, cholere a týfusu sa u nás nikdy plošne neočkovalo (takže ani nie je s čím prestať) a proti šarlachu dokonca doposiaľ nie je vyvinutá žiadna vakcína.
Čo by sa však mohlo teoreticky vrátiť, sú osýpky, príušnice, ružienka a čierny kašeľ, tzn. bežné detské choroby, na ktoré úmrtnosť klesla takmer na nulu už pred vynájdením či plošným nasadením vakcín proti nim (a teda tento pokles nemožno pričítať očkovaniu), prinajhoršom počas vojny bola zvýšená, ale potom zase klesla.
A tieto bežné detské choroby mi naozaj vrásky nerobia, pretože na následky očkovania zomrie na Slovensku i v Európe oveľa viac detí než na následky týchto štyroch chorôb (pre Vašu informáciu: tieto choroby nespôsobili na Slovensku nijaké úmrtie už najmenej 10 rokov). Len treba vedieť, ako na ne, a nie sa spoliehať, že to bude vedieť Váš lekár. S najväčšou pravdepodobnosťou nebude.
S potenciálnym obviňovaním si starosti tiež nerobím. Dnes sa na Slovensku obviňuje hlava-nehlava a nikoho to netankuje. Každopádne, takéto obvinenie nedáva zmysel, lebo keď tí "uvedomelí" rodičia mali svoje dieťa zaočkované, tak by sa to zaočkované dieťa predsa nemalo nakaziť od nezaočkovaného. Jedine teda, že by očkovanie nebolo účinné, lenže ak nie je, tak:
1. načo sa potom vôbec očkuje?
2. načo by potom malo byť očkované to nezaočkované dieťa?
Re:kazda minca ma dve strany
Lulike | 15.11.2012
Mila KIKSI, staci mi precitat si co ste napisali ..."od ktorych nezaockovane dieta ich mozno nakazi" - (alebo zrozumitelnejsie, "ockovanych nakazia nezaockovani" ) Novidite, sama pripustate, ze ockovanie je teda zbytocne a neucinne, lebo neochrani ockovanych...
koliky alebo následok ockovania?
Evad | 08.11.2012
Môj syn v priebehu celého druhého mesiaca v noci plakával. Bol to nevysvetliteľný plač, hlavičku mal otočenú do jednej strany a plakal v noci aj 10 hodín v kuse. Bolo mi povedané, že sú to koliky a pravý dôvod nie je známy. Mojej kamarátky chlapček už proti TBC nebol očkovaný a žiadne koliky a plače nemá. Teraz si myslím, aj keď to bolo mesiac po očkovaní, že dôvod toho nevysvetliteľného plaču bol zápal mozgu alebo narušenie nervovej sústavy, vplyvom uvoľňovania nebezpečných očkovacích látok.
viac chore
monika | 08.11.2012
Moj syn, 5 rokov, ma za sebou vsetky povinne ockovania. Napriek tomu, ze nikdy nemal po ockovani negativnu reakciu, je uz 3 roky opakovane chory , skoro kazde 2 tyzdne. Zelene sople, kasel, zapal dutin - laboratorne nic nezistene !!! V auguste sme skoncili na JIs s astmatickym zachvatom, so zaverecnou Dg. alergicka nadcha. momentalne uziva Zodac + Singular a este dlhodobo bude..Cim dalej, tym viac som presvedcena, ze je to nasledok vsetkych ockovani a vdaka tymto jedom je teraz moj syn tam kde je..Ak by som mala druhe dieta, urcite ho nedam zaockovat. Kto ma zaujem, nech si pozrie na oficialnej stranke Mudr.Augustinovej Evy pravdu o vakcinovani..Bolo mi z toho dost dlho zle a doteraz mam vycitky, ze som svojmu synovi nechtiac ublizila..
Re:viac chore
Ing. Marián FILLO | 09.11.2012
No to je práve tá reakcia na očkovanie - trvale oslabená imunita.
Človek si možno predstavuje, že všetky reakcie na očkovanie sú vidieť hneď a trvajú len nanajvýš niekoľko dní, ale ono sa môže niečo pokaziť bez toho, že by to bolo hneď vidno a zistí sa to až časom a potom to môže trvať dlhé mesiace až roky, ak nie doživotne.
Re:Re:viac chore
Helena | 10.11.2012
A ako sú agresívny mnohí obvodní lekári k dôchodcom, ako trvajú na tom, že treba nás zaočkovať. Keď som povedala obv. lekárovi, že už som obeť očkovania (alergik) - on mi odpovedal: Z očkovania ešte nikto neochorel.
Re:Re:Re:viac chore
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
Hmmm... Tak to asi v živote nečítal kapitolu o nežiaducich účinkoch v nijakom príbalovom letáku nijakej vakcíny.
To je ale dosť průšvih, lebo s príbalovým letákom čohokoľvek, čo aplikuje, by mal byť podrobne oboznámený, a to teda očividne nie je.
Re:Re:Re:Re:viac chore
yoshi | 17.11.2012
Ale hlavne že má medicínske vzdelanie, ako tu niekto napísal...:)
Re:viac chore
stara mama | 09.11.2012
Ďakujem za informáciu, doporučujem všetkým, aby ste si pozreli tú stránku Mudr. Evy Augustinovej, je tam naozaj veľa zaujímavých informácii !!!
Re:viac chore
alena | 11.11.2012
ja som sa tiez par mesiacov po pov.ockovani stala alergikom-senna nadcha a ine alergie na vsetko mozne (pricom predtym som s tymi "alergenmi" roky rokuce zila v symbioze...) a neskor alerg.astma...Vas syn bol aj teraz ako mal 5 rokov preockovany a nasledne mal ten astmat.zachvat? - alebo ste ockovanie v 5.roku uz odmietli? ja odmietam ockovat moje deti,aby si nemuseli prejst tym,cim som si musela prejst ja-vdaka mojej vlastnej skusenosti uz ich mozem pred alerg.astmou ochranit...Pozor na liecbu alergie injekciami Pollinex-mala som po nich astmat.zachvat v noci-tiez ako aj vakciny obsahuju hlinik...skuste s malym vyskusat liecbu biorezonancnou terapiou s pristrojom Bicom-u deti su vraj vynikajuce vysledky...mne osobne pomohla tato cisto prirodna liecba a som bez problemov a bez liekov...ani neviem,ze bola "sezona" :-) https://naturterapia.meu.zoznam.sk/
Re:viac chore
Martina | 14.11.2012
Aj naša dcérka mala po 2.dávke Infanrix a Prevenar problémy, 2 operácie, 3 týždne v nemocnici. Viac som ju očkovať nedala a ani nedám. Začala som s ňou chodiť k homeopatke, odstaňuje jej negatívne účinky očkovania - dnes prvá dávka, tak som zvedavá na reakciu. Verím, že jej to pomôže. Možno by to mohli vyskúšať aj iní rodičia, ktorých deti mali negatívne reakcie po očkovaní...
Čo vakcinátor, to poskok.
Tomáš | 08.11.2012
Na margo úmrtia Maroška, stavím všetky peniaze tohto sveta, že lekári mu podľa pripečených príučiek, ktoré memorovali v školách nasadili ihneď po zistení diagnózy meningitídy vysoké dávky antiobiotík, čím ho vlastne ZABILI. ONI si ale nepripustia, že sú aj účinnejšie a najmä overené spôsoby, publikované aj vo vedeckých prácach, ktoré ukazujú, že sa táto aj iné bakteriálne choroby sa dajú zvládnuť aj podstatne lacnejšími povedzme liekmi, ale za tie od farmakomafiánov nezhrabnú poiťovne a mengelektori také peniaze.
Re:Čo vakcinátor, to poskok.
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
Asi ešte väčšou tragédiou bolo, že tesne pred objavením sa petéchií, ktoré sú príznakom meningokokovej infekcie, dostal imunosupresívny "liek" Rectodelt za účelom potlačenia "príliš silnej" imunitnej reakcie na očkovanie.
Re:Čo vakcinátor, to poskok.
Boris | 13.11.2012
Rad by som vas poprosil , kde najdem ako zvladnut tazku meningitidu s vasimi ucinnejsimi a overenymi sposobmi a ak sa mozem spytat, kolko ste takych meningitid videli ????
Re:Re:Čo vakcinátor, to poskok.
Ing. Marián FILLO | 15.11.2012
Vitamín C by určite pomohol, ale možno by bolo vzhľadom k stavu potrebné použiť injekčné podanie.
Každopádne, podanie imunosupresíva bolo neskutočnou blbosťou, ktorá sa prakticky rovná vražde.
zdraví očkovaných dětí
MUDr.Ludmila Eleková | 08.11.2012
Odpovídám tak nějak všem. Jsem matka 3 dětí, máme děti v rodině, spoustu kamarádek a hlavně děti léčím. takže jsem jich viděla zaručeně mnohem víc než všichni autoři níže uvedených příspěvků.
Hodně dělá genetika. Z mých dětí bylo nejvíc očkované to první, byla jsem tehdy ještě nevědomá. Dopřála jsem mu i nějaká nepovinná. Měl pak ekzém a astma, vyléčen homeopatikcy trvale v 6 letech, ATB za život 2x, jednou jako předškolák, pak v 18letech na angínu. Měl konstituční homeo léčbu a je nejzdarvěšjí z rodiny. Ovšem kdybych tehdy v 6 letech poslouchala alergoložku, syn by inhaloval kortikoidy, bral zyrtec a bůhví, jak by na tom byl.
Druhý syn má jiného otce, tudíž jiné geny, Ani já, ani jeho otec jsme neměli s očkováním problémy. Přesto můj syn měl encefalopatickou reakci, o které píšu jinde. Evidentně měl horší imunitu než bratr a problémy trvaly téměř do puberty.
Přestože dostali oba stejné vakcíny, měli úplně jiné reakce již na tu první. Rozdíl musí být genetika, moje výživa, oba byli tehdy kojení. Nic mě nepřipravilo na reakci mladšího syna.
Dcera nebyla do dvou let očkovaná vůbec, pak dostala 3x DTP (bylo to před 4 lety, nevěděla jsem to, co dnes, dnes bych neočkovala vůbec a lituji toho). Přestože nebyla očkovaná, měla problémy s imunitou od miminka /ekzém, časté infekce, laryngitidy), proto jsem ji nenechala očkovat. Nechci si ani představovat, jak by na tom byla, kdybych ji nechala očkovat podle kalendáře.
Takže moje děti nejsou přímočarými příklady. Jsou spíš ukázkou toho, že nikdy nevíme, jak na tom dítě je. A co očkování může spustit. Statistiky skutečně ukazují vyšší nemocnost a úmrtnost očkovaných dětí v porovnání s neočkovanými, to je neoddiskutovatelný fakt.
Něčí poznámka, že děti mají pertusi - jasně, nemoci vždy budou, jde o celkové riziko. A je zajímavé, že nejvíc pertuse mají proočkované děti, ne dospělí, kteří jsou dávno bez protilátek.
A když vezmu riziko pertuse podle posledního výskytu u nás cca 1 ku 10tisícům, porovnám to s rizikem nervového poškození po očkování (1 ku 10 dávkám dle výrobce - neobvyklý pláč), pak mám jasno.
Vakcíny snižují imunitu a funkcí protilátek je právě zastavit imunitní děje. V situaci přirozené infekce dochází k aktivaci Th2 složky imunity, tj, tvorbě protilátek v okamžiku eskalované Th1 imunity, protilátky sníží aktivitu Th1 na původní, výsledkem je obnovení rovnovážného stavu. Očkování se dává v situaci vyrovanné Th1 a Th2, proto očkování stimulací Th2 vede nutně ke snížení aktivity Th1, tj. potlačení protiinfekční imunity. Exsituje studie prokazující, že po očkování proti tetanu dojde k poklesu T buněk (to jsou ty, co žerou bacily) na úroveň pacientů s AIDS.
Jakou šanci by asi měl člověk s AIDS proti meningokokovi?
Dnes jsem viděla dítě, typický příklad. Běžně očkován, běžné infekce, na jaře měl zánět středního ucha, 2 týdny po něm, ještě nedoléčen dostal očkování proti klíštovce, za další 2 týdny byl v nemocnici s hnisavou pneumokokovou meningitidou. Ohluchl na jedno ucho. Proti pneumokokům byl ve dvou leetch očkován, typ, který ho napadl, nebyl obsažen ve vakcíně.
Nevím, co je se ještě musí stát, aby se lékařům otevřeli oči.
Když znáte mechanismus účinku vakcín, úplně to bije do očí.
Každý, kdo má očkované zdravé děti, nechť poděkuji tomu nahoře, v koho věří. Měl víc štěstí než rozumu.
viac chore?
Luba | 08.11.2012
Napodobne,syn 2,5 rocny,2x hospitalizovany po ockovani, permanentne chory po zahajeni ockovania v 3 mesiacoch, momentalne na preventivnej antiastmatickej liecbe a kontraindik.dalsieho ockovania, nastastie MMR sme sa uz vyhli. Dcera 7,5 rocna, plne ockovana, navyse 2 nepovinne ockovania "iba" v rannom detstve casto chora, imunodeficientna, lahko hyperaktivna! Od posl.ockov.u oboch ubehlo 1,5-2,5 roka a velmi pomalinky sa ich stav zlepsoval!
HRDINOVIA ... na kolko si cenia svoju pravdu
SLAV | 08.11.2012
... VYZYVAM medialnych ZASTANCOV OCKOVANIA menovite:
Dluholucký, Lipták, Krištúfková, Avdičová ...
nech si nechaju VEREJNE naockovat cely povinne ockovaci kalendar ... na jeden šup ...
... KED JE TO TAKE BEZPEcne ....
... POCKAME - UVIDIME ....
Re:HRDINOVIA ... na kolko si cenia svoju pravdu
J.N. | 08.11.2012
Pripájam sa, vyzývam ich rovnako, aby si nechali všetko napichať na jeden šup z očkovacieho kalendára a navyše k tomu aj vakcíny proti chrípke a tropickým chorobám veď nebezpečenstvo im nehrozí... ale na druhej strane rozmýšľam, ak sú to mimozemšťania tak to v pohode vychodia...berte to ako vtip, ale človek už fakt nevie čo si má raz myslieť, z ktorej sorty ľudí vôbec môžu byť...na cudzích deťoch toto robiť, fujha.
Re:HRDINOVIA ... na kolko si cenia svoju pravdu
luka | 08.11.2012
... prečo len oni? Aj ich deti a vnúčatá ....
Re:Re:HRDINOVIA ... na kolko si cenia svoju pravdu
Slav | 08.11.2012
... Nie ...
aby sa ich deti a vnucata poucili z chyb rodicov ...:)
Re:Re:Re:HRDINOVIA ... na kolko si cenia svoju pravdu
Tomáš | 08.11.2012
Nie, práve naopak, genetický výskum poukazuje na dedičnosť sociopatických vlastností človeka, teda čím menej kreatúr typu Dluholuckého a spol. tým lepšie pre Slovač.
Atopicky exem a silne reakcie na jedla...
Lulike | 08.11.2012
Mam znamy parik, ktorym sa narodil syncek ktoreho lekari zaockovali este na TBC, ked to este bolo povinne. Dieta sa narodilo zdrave, potom ockovani zacal vykazovat pri kojeni zavazne kozne reakcie (reagoval na to, co spapala mama) nevedeli co mu je. Teraz uz vedia. Silny atopicky exem, silna alergia na jedla, to co moze jest sa da spocitat na prstoch jednej ruky. !!! Neustale v nemocnici, dieta sa im dusi ked sa mu dostane stopoveho mnozstva volacoho co nemoze... sialene.
Kto tu tvrdi, ze ma ockovane dieta a nevykazuje mu problemy, OK. Ale nech si sucasne uvedomia jedno, ze ockovanie a latky v nom su casovana bomba, ktora bud skor ci neskor vybuchne a znici vsetko naokolo, alebo niekde v tisku predrieme. Ti co nemaju problemy, takych je tiez vela. Ale je vela aj takych co maju od mensich problemov az po skutocne zivot ohrozujuce, alebo trvale nasledky.
Michaela, vy zas odkial mate ze to tak nieje? To vy ste odniekial odpozorovali, ze to co sa tu pise je blud? Noze hodte nejake proti-argumenty. Velmi rada si precitam.
sLOOOVEnka
J.N. | 08.11.2012
Pán Fillo, veď čo si budeme hovoriť, ten časopis je iba jedna stupidita medzi mnohými podobnými časopismi. Tento druh žurnalistiky je zameraný na široké vrstvy priemerných ženičiek. Vydavateľom ide jedine o to predať reklamu v časopise, a pomedzi to dať nejaké články čo zaujmú priemerného človeka s IQ 90-100, natoľko aby to mesiac čo mesiac kupoval. To je celé. Klientami Slovenky sú nie priamo firmy čo svoj tovar potrebujú predať, ale niekoľko najsilnejších reklamných agentúr, ktoré zastupujú najväčšie koncerny a práve oni pre svojich klientov zadávajú reklamy. Niet tajomstvo, že výrobky ako zubné pasty, vitamíny, rôzne drogistické tovary a pod sú často firmy, ktoré majú rovnakých vlastníkov ako farmaceutické spoločnosti alebo tie osoby sú im blízke. Jednoducho Slovenka potrebuje reklamu, a keď vydá článok reportáž o skutočnom pozadí vakcinačného priemyslu, farmafirmy zavrú ventil a žiadne peniaze za otlačenie ich reklám do toho časopisu už nepotečie. Takže PENIAZE, PENIAZE a zase len PENIAZE sú za tým.
Re:sLOOOVEnka
lucka | 08.11.2012
a ktore media su podla vas objektivne, ved shit je aj Plus 1 den, Novy cas, TV Markiza a dalsie tzv. media
Re:Re:sLOOOVEnka
J.N. | 08.11.2012
Objektívne médium by bolo také, ktoré nie je závislé na príjme z reklamy, ktoré má slobodu prejavu, t.j. nie je poplatné žiadnej politickej či inej záujmovej osobe či organizácii. Myslím si, že také na Slovensku a určite s prevahou i v zahraničí neexistuje, pretože vždy jedno vylučuje druhé - štátne média sú poplatné garnitúre a súkromné zadávateľom reklamy. Osobitná kapitola je kvalita investigatívnych žurnalistov a ich možnosti, ktorých je na SK minimum. Ak by bolo aj súkromné médium ktoré si môže dovoliť stratiť časť reklamných partnerov za cenu pravdy, vždy bude závisieť od majiteľa, nakoľko si cení pravdu a nakoľko peniaze. Respektíve bude ho okrem toho zaujímať verejná mienka, či by bola schopná prijať tú pravdu, a v tomto prípade, čo si budeme hovoriť vládne iná verejná mienka, tak na čo by kto šť...l proti vetru, že? Bude písať o celebritách, o móde, sem tam trochu sentimentality z nejakého nešťastného ľudského osudu, ale nie do hĺbky, maximálne poľutovať či urobiť zbierku, to sú vždy vďačné a neškodné témy.
Re:Re:sLOOOVEnka
Helena | 10.11.2012
Myslím, že v časopise Extraplus sú články ktoré neuverejňuje mainstream (mienkotvorné média). Uvádzali tam chemtrails, nebezpečenstvo pridávania fluóru do pitnej vody, biznis AIDS...
A kto vie angl. vrelo doporučujem pravidelne čítať: www.naturalnews.com www.mercola.com a počúvať videa na www.naturalnews.tv Na týchto weboch je veľakrát spomínaní očkovací biznis. Takisto očkovací biznis je veľakrát spomenutí aj na www.infowars.com
!!!
Tereza | 08.11.2012
Moj syn je od ockovania stale chory....mal lieky bol zdravi po troch dnoch sa dusil ze laryngitída...po 3 dnoch zahlieneny a po 5 zapal priedusiek??neboli sme von,papa ovocie ...nemal byt od coho chory a stale???po ockovani hnacky krv v stolici a v nemocnici neprisli na to preco???no lebo ked som povedala ze bol ockovani,al som nedopovedala a hne dTO NEBOLO Z TOHO..ako mohli vediet????JE sila ako na moze niekto dat POVINNOST dat do nasich deti nieco co nechfeme???LEBO ONI TO KAZDU??krista ked mi ochorie potom vedia urady povedat ze dieta nema na ic pravo ze,????potom sa seru na take matky ktore sa pozeraju ako im pred ocami zo zdraveho dietatka sa stava uplna TROSKA???JE TO NASE DIETA!!!!!A MY VIEME CO CHFEME DIETATKU DAT A NIE NEJAKY LEKAR...CO ROBIA TESTY AKO NA KRALIKOCH§!!!!JA BY SOM TYCH LUDI VEDELA.... !!!!!
Viac chore
Tijana | 08.11.2012
Nakolko som mamina krasnej 21 mesacnej dcerky, (ktora mala zavažne negativne nasledky po ockovani BCG vakcinou /vtedy povinnou/, co ma viedlo nasledne ku studiu problematiky vakcinacie, zaverom ktoreho je, že sme už žiadnu dalsiu vakcinu dietatu nepodali), stretavam sa s velkým množstvom mamiciek, ktore lutuju, že vobec dali zaockovat svoje deti. Ako dovod uvadzaju, že dieta po ockovani zacalo byt chorlave /dovtedy dieta netrpelo žiadnými ochoreniami/, osobne poznam maminy, ktorých deti po podani vakciny prestali rozpravat, zaostavaju vo vývine, dostali cukrovku ... takže nikto ma nepresvedci, že to nemaju z ockovania, resp. v suvislosti s ockovanim. Problematiku vakcinacie som prekonzultovala aj s pediatrom so Srbska a samotný lekar neodporucal ockovanie v tom rozsahu ako sa vykonava v SR. Su to vsetko informacie vseobecne prezentovane aj na tejto web stranke, ale pre maminy ktore neveria potvrdzujem realne pripady z realneho života preukazujuce poskodenia deti po ockovani.
Re:Viac chore
Helena | 10.11.2012
Moja teta v Budapešti po očkovaní dostala Guillainov-Barrého syndróm. Pred očkovaním bola úplne zdravá. Dnes je nevládna, už leží v ústave kde ju treba prebaľovať. Takže aj nás dôchodcov vie dokaličiť Big Pharma - čiže farmaceutický biznis.
Re:Viac chore
Ingrid | 12.11.2012
Píšete, že žiadnu ďalšiu vakcínu ste už dcérke nepodali - ako ste to dosiahli, že ste nemuseli absolvovať to, čo je povinné? Veď ako viem, nestačí odmietnuť... Alebo máte na mysli, že ste už nezvažovali žiadne navyše oproti povinným?
Re:Re:Viac chore
Ing. Marián FILLO | 15.11.2012
Akože by nestačilo?
Jednoducho odmietnete a hotovo.
Teoreticky Vás môže lekár(ka) udať a potom si Vás možno zavolajú na RÚVZ. Ak budete trvať na svojom, tak RÚVZ Vám možno dá pokutu (a možno aj nie).
To je všetko.
Nič viac Vám nehrozí.
Takže skutočne stačí odmietnuť.
viac choré?
michaela | 08.11.2012
odkial máte informáciu že očkované deti su vo všeobecnosti viac choré? to vo všeobecnosti zneje ako váš súd. to ste vy odpozorovali?
Re:viac choré?
ferko | 08.11.2012
to čo je za otázku? vy žijete na Marse, alebo ste sa prebudila zo zimného spánku?
Re:viac choré?
L | 08.11.2012
netvrdím že očkovanie je nezávadné ale to že očkované deti sú viac choré je blbosť, moja malá je teda očkovaná, chvalabohu bez vedl. účinkov ale za svoje 2 roky života mala len 3x nádchu takže tak
Re:Re:viac choré?
Marcelo | 08.11.2012
L..tak sa poďakujte niekomu tam hore a buďte radi, že to tak je. Nie každý má totiž také šťastie. To by Vám admin vedel rozprávať. A to, že očkované deti sú viac choré? Vyhľadajte si akékoľvek štatistiky novodobých chorôb detí ( autoimunitné, autistické, diabetes, GBS atď.) a budete vidieť trend za posledné roky. A kedže je u nás povinné očkovanie a tým pádom aj veľmi vysoká preočkovanosť ( určite cez 95% ), tak tieto oficiálne štatistiky môžete kľudne považovať za čísla o chorobnosti očkovaných detí. Netvrdím, že iné okolnosti dnešného života na to nemajú vôbec žiadny vplyv ( kvalita živ.prostredia, rôzne typy žiarení a EMG smogu, kvalita potravy a iných materiálov atď.). Ale na druhej strane si treba uvedomiť, že pôsobenie týchto okolností na deti povedzme do jedného roka je oproti niekoľkokrát opakovanému priamemu vstreknutiu očkovacej látky do tela takmer zanedbateľné.
Howgh.
Re:Re:viac choré?
hanka | 08.11.2012
Milá L., čo tým chceš povedať??? Moja malá nie je očkovaná a ešte nebola chorá ani jeden RAZ! Takže tvoja bola už 3 krát menej zdravá ako moja....Máš to s kým porovnať, alebo sa len tak vystatuješ....Lebo ja mám ešte doma aj očkované deti a to je katastrofa- stále choré....
Re:Re:viac choré?
alena | 08.11.2012
riziko je po podani kazdej dalsej vakciny - teraz nic a potom ako to bolo aj v nasej rodine a u nasich kamaratov a u ich deti - napriklad po dalsom preockovani s DTP alebo hexou (so zlozkou proti tetanu...) zrazu vznik ekzemov alebo/a alergií,sennej nadchy, po dalsom preockovani zo sennej nadchy - alergicka astma... Takze kludne sa moze stat,ze aj Vase dieta po preockovani v 5.-6. roku alebo 11.roku alebo 13.roku sa "zrazu" stane alergik alebo astmatik a tak podobne...u nas to tak bolo...riziko tu bude aj pre Vase dieta bohuzial vzdy...(a alergie a astma su len 1 z mnohych poskodeni zdravia po ockovani...)
Re:Re:Re:viac choré?
lucia | 08.11.2012
Ak Vaše nezaockovane dieta ochorie napr. na dovolenke v inej krajine kde nie je taka silna kolektivna imunita na chorobu proti ktorej sa mohlo dat zaockovat, co urobite? V USA si totiz takyto clovek musi uhradit vsetky naklady na liecbu.
Re:Re:Re:Re:viac choré?
stara mama | 09.11.2012
odkial beriete istotu, že zaočkované dieťa neochorie aj v zahraničí ?
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Sus | 09.11.2012
Musite ale uznat, ze to NEZAOCKOVANE ochorie skor ako to co ma aku-taku imunitu proti tomu..
Re:Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
stara mama | 09.11.2012
skúste si viac naštudovať potrebné materiály, budete veľmi prekvapená, aj moja dcéra bola očkovaná proti mumsu a predsa ho dostala, očkovaní proti chrípke- nakoniec chrípku predsa dostali /naša babka, ktorá sa dala nahovoriť lekárke aj moj kolega/ ležala v posteli 2. týždňe s vysokými teplotami aj on, ale oveľa viacej ich to bolelo. Nie su to žiadne výmysli a týchto ptípadov je neúrekom.
Re:Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
Nie, nemusíme.
Závisí od choroby. Stavím sa napr. že očkované deti oveľa častejšie mávajú chrípky a podobné virózy (tzn. akútne respiračné ochorenia) než deti úplne neočkované (nieže iba proti chrípke neočkované, ale inak plne očkované) a to z jednoduchého dôvodu: očkované deti (obzvlášť ak sú alergické) mávajú rozhodenú imunitu smerom k Th2, a teda v neprospech Th1, pritom však Th1 je kľúčová zložka imunity pre zvládanie vírusov (tzn. aj chrípky). Aktivovaná Th2 potláča Th1, tzn. ak je Th2 (zložka zodpovedná za tvorbu protilátok) stimulovaná očkovaním, znamená to zároveň, že Th1 (a teda aj obrana proti virózam) je tým istým očkovaním potláčaná.
Navyše bolo experimentálne zistené napr. že očkovaní proti čiernemu kašľu (tzn. proti baktérii Bordetella pertussis) sú oproti neočkovaným 40x náchylnejší ochorieť na príbuznú baktériu Bordetella parapertussis, ktorá vyvoláva veľmi podobné ochorenie - až tak podobné, že si ich mnohí lekári ľahko pomýlia.
Takže naozaj nemusí byť pravdou, že neočkované dieťa ľahšie ochorie, a sú na to vyslovene logické i faktické predpoklady.
Re:Re:Re:Re:viac choré?
alena | 12.11.2012
vsetky dostupne informacie,ktore porovnavaju zdravie ockovanych a neockovanych deti su v prospech neockovanych...Lekari,,ktorí maju tu moznost porovnavat svojich detskych pacientov - ockovanych a neockovanych - pozoruju,ze tych neockovanych vídavajú viac-menej en na preventívnych prehliadkach...takze to svedci o ich dobrej (vakcinami neposkodenej) prirodzenej imunite...(ak aj su chorí,tak sa za 2-3 dni vyliecia sami doma a nemusia ist k lekarovi).
Ktorych konkretnych chorob v zahr. sa tak bojite? -budte konkretna. Ked sa totiz pozrieme napr. na tie epidemie mumpsu u plne zaockovanych dospievajucich a mladych dospelych (nedavno v ČR) - co v skustocnosti sposobila ta "skvela" vakcina? ...iba posunula vnimavost na ochorenie z detskeho veku-kedy je najmenej komplikacii - do veku puberty a dospelosti, kedy je paradoxne najviac komplikacii !!! a tie plne zaockovane deti este museli niest aj riziko neziaducich ucinkov podanej vakciny v detstve ! (v sucasnosti najobavanejsia MMR vakcina...) O naklady sa nestrachujte - keby vsetci na SK boli tak malo chorí ako ja a moje deti a cerpali z poistky, ktoru si hradia to minimum co ja (takmer nic), tak by sme na SK mali uroven zdravotnicctva minimalne ako vo Svajciarsku ! (naposledy som bola u obvodneho asi pred 3 rokmi...ak citim,ze na mna aj nieco lezie SAMA si KUPIM caje, propolki, homeopatika, vit. D, vit. C a za 2 max.3 dni som fit-bez potreby navstevy lekara a bez potreby cerpania penazi zo zdravotnej poistovne-(btw.recept na Paralen aj tak nepotrebujem-antipyretikam sa velkym oblukom vyhybam...) Ked si len v mojom okoli porovnam zdravie ockovanych a neockovanych - tie tzv.plne ockovane deti su nonstop chore,zlto-zelene sople,kasel, priedusky, anginy, niektore maju 1,5 roka a uz 5.-te ATB a navstevuju uz aj imunologa pre poruchu imunity-oslabenu imunitu-ale ockovat sa musia "veselo" dalej,lebo vraj keby mali dat kazdemu dietatu s oslabenou imunitou kontraindikaciu dalsich ockovani,,tak to by bolo "prilis vela" neockovanych deti...a tie neockovane deti - zaujimave- okrem neskodneho priesvitneho soplika ,s ktorym netreba ist ani k lekarovi - nic...aj tu na tychto strankach k tomu najdete info,len treba hladat, studovat a zaujimat sa...
Re:viac choré?
TEREZA | 08.11.2012
ANO ODPOZOROVALI!!!!!A VIDIM TO Z OKOLIA KTORE DIETA NIEJE OCKOVANE NENI MU NIC A TY CO SME DALI...DOVTEDY BOLO DOBRE A TERAZ..NEVIEME SA DOSTAT ABY SME BOLI ASON!!!!!DVA TYZDNE ZDRAVY
Re:Re:viac choré?
Lucia | 08.11.2012
Moja dcera ma 13 rokov, ockovana je od malicka, za cely doterajsi zivot bola 2x chora, raz mala ovcie kiahne /asi 4 vyrazky/, a raz mala brusnu virozu a lezala v nemocnici lebo zvracala a bola dehydrovana-to bolo asi v 8 rokoch.
Je zdrava ako repa :-)
Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
Blahoželám, Lucia,
kiež dcérke vydrží pevné zdravie až do prirodzenej smrti!
Jestvujú skrátka výnimky, potvrdzujúce pravidlo: ako nadpriemerne choré neočkované deti, tak aj podpriemerne choré očkované deti. To je holt štatistika.
A tiež by bolo naivné myslieť si, že očkovanie je jedinou vecou, ktorá ovplyvňuje zdravie človeka. Okrem očkovania to je aj potrava, pohyb, stres, medziľudské vzťahy... Dobre živené, pohyblivé, nestresované (resp. len minimálne stresované) a láskou zahŕňané očkované dieťa môže byť na tom zdravotne veľmi ľahko lepšie, než podvýživené, viac menej len ležiace či tmoliace sa, v každodennom strese o holé prežitie žijúce neočkované dieťa, vyjedajúce nanajvýš tak odpadky niekde na okraji slumu v africkej či juhoamerickej metropole.
Re:Re:Re:viac choré?
alena | 12.11.2012
aj ja som do 13.-ich bola ok, a po preockovani DTP v 13.roku som sa stala alergikom...takze tak...nekric hop,kym si nepreskocil...riziko prehnanej reakcie predtym zdraveho a dobre fungujuceho imunit.systemu tu bude vzdy - po kazdom preockovani - napr.tetanovkou aj v dospelosti...podla prognoz farmabiznisu by mal byt v r.2014 kazdy 2. Europan alergik...a vyrobcovia tychto "liekov" proti alergiam (rozumej len priznaky potlacajuce sajrajty) si mozu len mädlit ruky...ockovanim spustia alergiu/astmu/ekzemy a pod. u predtym uplne zdraveho jedinca a potom mu ponuknu takuto celozivotnu akoze "liecbu"...skvely biznis...ale, aby si ho udrzali, treba ludi udrzovat v neustalom strachu pred chorobami - Ockovanie=obchod so strachom (ako to vystizne napisal vo svojej knihe Dr.Buchwald...)
Re:viac choré?
TEREZA | 08.11.2012
A este k tomu,ci sme sud!!!ked do zdraveho babatka daju tolku humusu a ten organizmus to nezvlada a oslabi sa a potom sa nan nalepi vsetko..nedokaze bez liekov telo bojovat!!!
Re:viac choré?
stara mama | 08.11.2012
Michaela, naozaj Vám chýbajú skúsenosti, my máme v rodine hned niekolko maličkých detí , dve deti od 3. mesiacov a jedno má 7. mesiacov, z týchto 3 detí nebolo očkované jedno 3. mesačné a práve to je z nich najzdravšie, čiže nebralo žiadne antibiotiká!!!
Ostatné dve ktoré boli očkované dopadli asi takto :
3. mesacný chlapček do týždňa po očkovaní Hexou -do týždňa ochorel a musel brať antibiotiká !!!
7. mesačný chlapček už po dvoch očkovaniach - po očkovaní skončil s krvavými hnačkami v nemocnici a každý mesiac berie antibiotiká, čo je neustále chorý !!! Dokopy za 7. mesiacov života zobral 7x antibiotikááá !!!!!! Pred týždňom sa dusil, dostal Laringitídu a teraz kašle, že sa ide zadusiť !!!
Z tohto mi jasne vyplýva oslabená imunita dieťaťa po očkovaní !!!
Chvalabohu že ten neočkovaný 3. mes. chlapček, ktorý je vlastne najmladší sa tomu vyhol po tom, čo tu prehrmel ten škandál s vakcínami. Od tohto času toto všetko vidíme celkom inak a už si dávame na takéto veci veľký pozor. Naše skúsenosti hovoria v neprospech očkovania a podľa toho sa budeme aj riadiť v budúcnosti. My už máme jasno v tejto veci, je tu koľko argumentov, že si može o tom každý preštudovať toľko informácii, koľko Vám žiaden Doktor nedá !!! Vám sa stalo niekedy, že by Vás Doktor informoval o nežiadúcich účinkoch vakcín ??? Nám teda ani jeden jediný krát.... a to už mám dosť rokov.
Re:Re:viac choré?
Nie je to take jednoduche | 08.11.2012
ja mam syna, ktoy bol ockovany na vsetko a bral prvykrat ATB pre chorobu ked mal 18 rokov... Druhy tiez ockovany na vsetko mal ATB2x ked mal 18 mesiacov na uska... Dcera 8 rokov ockovana na vsekto okrem TBC brala ATB 1x uz ani neviem preco...ked mala asi 4 roky...
ALE!!! Robim v zdravotnictve a videla som zomriet deti na cierny kasel..o tom sa tiez vela nehovori...
Nic nie je biele alebo cierne.
Re:Re:Re:viac choré?
luka | 08.11.2012
..... áno, a o tom, že deti zomierajú po očkovaní sa už vôbec nehovorí .....
Re:Re:Re:viac choré?
stara mama | 08.11.2012
ale ste nenapísali, že či boli očkované proti tomu , alebo nie, predpokladám, že áno, keďže je u nás ešte vždy vysoká očkovanosť !!! Chcete mi tvrdiť že všetky neboli očkované ???
Re:Re:Re:Re:viac choré?
Sus | 09.11.2012
Zijeme vo Svedsku a tu sa proti BCG neockuje. Takze ja som dala mojich prvych dvoch zaockovat sama ked mali 6 mesiacov. Na dceru som zabudla...lol... Inak maju vsetky tri deti normalne ockovania, ktore su az na BCG ,tie iste ako na Slovensku.
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Sus | 09.11.2012
Este som zabudla napisat, to dieta co zomrelo nebolo ockovane proti pertusisis... to sa zacalo ockovat tu vo svedsku asi pred 16 rokmi ako pivnne. ja osm si zaplatila vakcinu sama pre najstarsieho, ti dvaja dalsi uz zapadli do povinneho programu.
Re:Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
Nebolo by od veci napísať, kedy sa to neočkované dieťa nakazilo čiernym kašľom: v 1., 2., 3., 4., 5. či 6. mesiaci života?
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Susanna | 13.11.2012
Dieta malo nieco pod rok...uz si to tak nepamatam... ale to sa este neockovalo proti pertussis vo Svedsku.
dieta sa zadusilo vyvratkami od kaslu...bolo to hrozne... zdrave dieta inac...
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 16.12.2012
Aha, už tomu rozumiem.
Nechali ho ležať na chrbte a matku poslali preč.
Niet divu potom, že sa zadusilo. Keby sa však k liečbe čierneho kašľa pristupovalo inteligentne, nemuselo sa to stať, viď:
https://www.slobodavockovani.sk/news/liecba-babatiek-s-ciernym-kaslom/
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
ferko | 09.11.2012
Sus, chápem prečo ste vašu dcérku nedala očkovať proti BCG, vidieť zomierať dieťa na čierny kašeľ musí byť riadna rana ale nevravte, že ste na svoju dcéru zabudla, vy ste dobre vedela čo je BCG zač.
Re:Re:Re:viac choré?
ferko | 08.11.2012
no ale v pôrodnici určite dostali včeličku BCG, pre imunitu hotová pohroma
Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
No jo... A moje neočkované dcéry v živote nevideli antibiotiká (ak nerátam tie kvapky do očí, čo rutinne dávajú všetkým deťom v pôrodnici) ani antipyretiká. Takže podľa týchto kritérií sú moje neočkované deti zjavne zdravšie než tie Vaše očkované.
Re:viac choré?
jana | 08.11.2012
Odporucam najst si studiu z nemecka, ktora porovnava ockovanu a neockovanu populaciu, myslim ze to boli deti do 14 rokov a vyskyt autoimunitnych ochoreni v oboch skupinach - v skupine ockovanych deti bolo hlasenych niekolkonasobne viac zdravotnych problemov ako u neockovanych deti, tu je narychlo link na clanok: https://www.naturalnews.com/036220_vaccinated_children_disease_allergies.html
Re:viac choré?
hanka | 08.11.2012
Michaela, skúste si urobiť vlastný súd a porovnajte a odpozorujte si to sama, nie tu hned spochybníte, čo tu napíšu tí, ktorí si s tým dali robotu, hmmmm?
Re:viac choré?
beruška | 08.11.2012
Netreba vytrhávať slová z kontextu, "viac choré" je v tej vete rozvinuté o "hlavne chronické ochorenia ako alrgie a autoimunitné ochorenia". Čiže nie nejaké zápaly dýchacích ciest, alebo nádchy ;-)
Re:Re:viac choré?
hanka | 08.11.2012
OMYL!!!"viac choré" je aj dovrzganá imunita vakcínami=slabá obranyschopnosť a s tým súvisiace opakované ochorenia dých. ciest, nádchy, angíny a pod. :-)))
Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 11.11.2012
V skutočnosti platí jedno aj druhé, ale u tých alergií je to oveľa vypuklejšie.
Re:Re:Re:Re:viac choré?
Rozhorčená matka | 14.11.2012
Moj nazor ktory som nadobudla po navsteve vasej stranky... Musite byt asi ubohy sprosty debil :D inak prepacte to nazvat neviem,
pretoze neviem ci ste s uvedomil ale tym ze propagujete neockovanie tak viac menej ked kazdy prestane teraz ockovat a treba si uvedomit ze momnetalne mala skupina ludi si to moze dovolit len preto, ze ostatni su/ sme zaockovani. Vacsina tychto chorob sa nevyskytuje vdaka tomu ze sme zaockovani... to je fakt...
Na Slovensku je zial slaba hygiena, skor by som odporucila v prvom rade nieco robit s tym..
a posledna vec, ktora ma viac menej az vyhecovala napisat vam co si o vas myslim, je ze na tejto stranke mate uvedene cislo uctu ... povedzte mi na co to tam mate ? aby vam niekto posielal peniaze? Toto je naozaj neskutoccne z coho si dokazete robit biznis a dufam ze sa zobudite ked ludia zacnu hromadne neockovat, sposobite epidemiu a potom vas este aj zavru, tak ja vidim vas osud :D vazne neskutocne ako ludia dokazu tymto vasim dohadom a bludom verit... neviem co ste vystudoval ale medicina to iste nie je, avsak ani ja nemam vystudovanu medicinu ale logika nepusti... Velmi rada by som vas videla osobne a mozno zatial by som vas odporucila na nejake psychatricke vysetrenie :D
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
MUDr.Ludmila Eleková | 15.11.2012
Vážená rozhorčená matka, nevím, jestli i mě budete považovat za debila, přestože jsem na rozdíl od vás medicínu vystudovala.
A na rozdíl od většiny svých kolegů jsem systematicky studovala i očkování. A na rozdíl od názorů, které nesouvisle a emotivně prezentujete (že bez očkování tady budou řádit nemoci), máme s panem Fillem pro svoje názory vědecké důkazy. Ty jsou běžně dostupné na internetu, stačí začít klikat.
Například existují studie dokazující, že očkované děti víc umírají a když neumřou, jsou víc nemocné - koneckonců jak vyplývá i článku, pod kterým je tato diskuze. Oficiální státní statistiky od počátku minulého století ukazují zcela nepochybně, že cca 95-99% pokles výskytu i úmrtnosti na inf.nemoci nastal před zahájením jakéhokoliv očkování. A to na nemoci proti kterým se očkovalo i neočkovalo. Když se tak strašně bojíte návratu epidemií, povězte mi, bojíte se i moru, cholery a spály (šarlachu)? Protože tyto nemoci během historie vyvraždily dohromady možná polovinu lidské populace a vymizely jaksi bez očkování. Na ochranu před nimi nám zjevně stačí jen ta podle vás bídná hygiena na Slovensku.
A protože každá strana má dvě mince, ze špatné hygieny sice můžete chytit nějaký ten bacil, ale zase máte mnohem nižší šanci, že budete mít alergii. Na to jsou taky vědecké důkazy.
Příště se obtěžujte ověřit skutečnosti, které hodláte kritizovat z pouhé nevědomosti. Stav vašich vědomostí i emocí je odrazem systematického vymývání mozků ohledně očkování. Jak mezi lékaři, tak laiky. Lidé vypnou základní selský rozum a vůbec nepřemýšlejí. Očkuje se proti cca 10 nemocem, přitom jich existují tisíce. Jak to, že jsme tedy už dávno nevyhynuli, když nám to podle vás bez očkování hrozí?
Pokud jste ochotna se seznámit se skutečnými fakty, ne jen mýty, podívejte se sem https://genesgreenbook.com/content/proof-vaccines-didnt-save-us, vše jsou to oficiální statistiky a citace z předních lékařskcýh časopisů. Nejde o výplody žádných debilů.
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Ing. Marián FILLO | 15.11.2012
Milá Rozhorčená matka,
nebudem sa tu znižovať k tomu, aby som Vám vrátil všetky vaše urážky. Nestojí mi to za to.
Keď si odmyslím nenávistné výlevy a urážky, tak zostávajú z Vášho príspevku tri body:
1. Hypotetický návrat prenosných ochorení po tom, čo sa proti nim prestane očkovať.
2. Prečo máme na stránke uvedené číslo účtu.
3. Moje vzdelanie.
Ad 1.)
Už Vám veľmi dobre odpovedala aj Dr. Eleková. Ja len dodám, že máme na Slovensku epidémiu čierneho kašľa navzdory 99% zaočkovanosti, akú by nám (podľa tvrdenia epidemiológov) mohli závidieť trebárs aj v susednom Rakúsku (hoci v Rakúsku je oveľa menej prípadov čierneho kašľa navzdory (alebo vďaka?) oveľa nižšej zaočkovanosti. Podobne by sme sa mohli pozrieť na svetové štatistiky napr. záškrtu a zistili by sme, že množstvo prípadov záškrtu v tej-ktorej krajine vôbec nekopíruje zaočkovanosť (tzn. že nie je pravda, že by krajiny s najvyššou zaočkovanosťou mali vždy najnižší výskyt záškrtu), ale veľmi dobre kopíruje chudobu danej krajiny - ani jedna bohatá krajina nemala 10 alebo viac prípadov záškrtu ročne a iba vyslovene chudobné krajiny mali 10 alebo viac prípadov ročne. Dalo by sa pokračovať. Každopádne výsledkom je, že zaočkovanosť rozhodne NIE JE kľúčovým faktorom chorobnosti a úmrtnosti v tej-ktorej krajine. Tým stroskotáva celá Vaša argumentácia... Vlastne nie Vaša, lebo toto očividne nie je z Vašej hlavy, to ste len okopírovala resp. prerozprávala z toho, o čom Vás niekto presvedčil, ale čo nemáte ani za mak prakticky overené.
Ad 2.)
Číslo účtu som dal do bloku s kontaktmi, ktorý je na každej stránke, len pomerne nedávno na žiadosť niekoľkých čitateľov, ktorým sa to nechcelo hľadať tu:
https://www.slobodavockovani.sk/kontakt/#podpora
Na stránke je množstvo práce a venujem jej veľmi veľa času bez toho, že by som za to dostával od niekoho plat. Preto som rád, keď to niekto aj ocení a podporí túto moju činnosť. Vaša otázka je, myslím, dosť od veci, pretože Vy tiež dávate svojmu zamestnávateľovi číslo účtu, pretože do práce chodíte (okrem iného) aj zarábať peniaze a keby Vám zamestnávateľ nič nedal, tak by ste tam asi nechodila. Mojim zamestnávateľom sú čitatelia tejto stránky, preto si myslím, že je úplne v poriadku, keď je na stránke aj číslo účtu. Prečo by ste Vy mala dostávať za svoju prácu peniaze a ja nie? Len preto, že s mojou prácou nesúhlasíte? Ale ani ja nesúhlasím s očkovaním a pritom lekári sú za očkovanie platení. Mali by byť prestať za to platení len preto, že ja (jednotlivec) s tým nesúhlasím? Trochu divná logika, nemyslíte?
Ad 3.) Som vyštudovaný softwarový inžinier. V mojom štúdiu a bývalej práci (10 rokov praxe) bola kľúčovou vecou jasná a čistá logika a fakty. Z tohto hľadiska som veľmi dobre vzdelaný na odhaľovanie demagógií v zdravotníctve, ktoré sa len zriedkakedy držia faktov (a ak, tak veľmi pochybným spôsobom) a o logike už vôbec nemôže byť reč. A tieto postrehy sú podstatnou náplňou mojich komentárov. Ak tomu nerozumiete, je mi ľúto, som však presvedčený, že človek s priemerným IQ to je pri troche snahy a po vynaložení určitej námahy schopný pochopiť, ale musí chcieť. Človek s vymytým mozgom však chápať nechce, tomu stačí to, čo mu niekto natlačil a čo stačí zakaždým odrapotať - bez toho, že by si čokoľvek overil alebo to domyslel do dôsledkov. Je len na Vás, ktorú cestu si vyberiete:
a) samostatne uvažujúci človek, čo prevzal zodpovednosť za zdravie svoje i svojich detí do vlastných rúk,
b) ovca, ktorá sa rada nechá viesť, nad ničím nerozmýšľa, nič neskúma, neoveruje, nepochybuje o výrokoch autorít a nechce byť za nič zodpovedná.
Ak ma chcete vidieť osobne, môžete prísť na niektorú z besied (viď Podujatia v Menu), alebo ak budete mať cestu cez Źilinu, môžete mi zavolať a staviť sa. Číslo a adresu máte hneď nad číslom účtu. :-)
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
Nerozhorčená matka | 15.11.2012
Jéminenke, milá rozhorčená matka - nič úbohejšie som už dávno nečítala. Vás vlastne rozhorčilo to číslo účtu, ak to správne chápem. Vy p. Fillovi závidíte ešte aj tých pár šušní, čo mu pošle tých pár ľudí, ktorí si vedia vážiť prácu druhých a chápu, koľko času stoja p. Filla preklady z odb. časopisov a kníh zo zahraničia, sracovania príbehov, štúdií, informácií.... sedáva nad tým do noci, a ja ako rodič len vďaka nemu nemusím pracne vyhľadávať všetky linky a zdroje a do noci gúgliť a ešte si aj platiť za spoplatnené odborné štúdie... všetky zdroje si nájdem tu na stránke. Štúdie, články, literatúru tu mám pekne v kocke zhrnutú, a ak o niečom pochybujem, čo sa mi prvý rok - keď som to tu začala študovať - stávalo veľmi často, kliknem si na odkaz, čo tu p. Fillo dá, pozriem, odkiaľ má tú info, či je to hodnoverný zdroj, aká to bola štúdia, odkiaľ to preložil a čo na to vraví p. Dluholucký a spolok.... veď p. Fillo to tu všetko má, stačí pohľadať. Pre mňa je to nesmierna pomoc a šetrí mi to kopu času, ktorý môžem venovať namiesto gúglenia svojim deťom. Navyše ide o dobrovoľné príspevky, ak niekomu pomohli informácie na tejto stránke, tak môže niečo poslať, ak to uzná za vhodné. Čo je na tom neskutočné? Mne p. Fillo veľmi pomohol a pomáha, a akonáhle sa vyhrabem z akútnych fin. problémov, začnem mu opäť posielať peniaze na účet, ako som to pravidelne robila pred našou rodinnou fin. krízou.
Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
stara mama | 16.11.2012
Po prečítaní komentáru od "Rozhorčenej matky" - Vám nepomože už žiaden logický, rovno pod Vašim nosom napísaný argument - strata času !!!
Re:Re:Re:Re:Re:Re:viac choré?
ferko | 19.11.2012
to bude nejaká vážna propagátorka vakcín bez známok empatie k deťom dorasovaných očkovaním nie skutočne "rozhorčená matka"
..."rozhorcena matka"...
indian | 16.12.2012
...nuz, komu niet rady tomu niet pomoci...myslim si ze keby tato zatial slepa, resp. zaslepena mamina zacala tuto stranku luskat clanok po clanku, a snazila sa si spocitat kolko je 5 a 5...tak ze by este len potom zistila aka dokaze byt rozhorcena...a myslim ze tie peniazky co by sa jej na konci mesiaca zvysili by urcite neposlala na rychlejsie splatenie hypoteky ak ju ma v tej "spravnej banke", ale urcite tomu inzinierskemu debilovi, aby si nemusel hladat pracu na uzivenie svojej rodiny, ale aby mohol aj nadalej sediet za pocitacom a pomahal takym ludom ako je ona...resp. takym akymi sme boli aj mnohi z nas, ktori sme mu teraz za jeho logicke myslenie, fakticku afgumentaciu a HLAVNE ZA JEHO KOZU S KTOROU IDE NA TRH vdacni ...aj toto je jedna z web stranok ktore vam mozu dost citelne poupravit pohlad na dnesny svet...v nom uz naozaj nejde "len" o peniaze...
Re:..."rozhorcena matka"...
stara mama | 16.12.2012
veru tak, súhlasím s Vami, možno ani nevie rátať chuderka a unikajú jej súvislosti na jej škodu !!!