Média po pandemickej chrípke
[...]
Sme v situácii radikálneho komunikačného obratu. Autonómna, nezávislá komunikácia, ktorú priniesol internet, sa ukazuje ako problematická, plodiaca aj zavádzajúce, informácie, fámy a lži. Navyše, jednoduchý spôsob šírenia a vyhľadávania informácií a dezinformácií spôsobuje zmenu návykov práce pracovníkov v médiách, ktorí sa stále viac spoliehajú an internetové zdroje, ktoré často poskytujú nekorektné informácie. A práve s rýchlosťou prenosu internetových médií, neprehľadnosti sociálnych sietí a nekontrolovateľného rastu blogov úzko súvisí aj viditeľná tápavoswť a nerozhodnosť tradičných inštitúcií pri komunikácii s verejnosťou. Aj to sú myšlienky, ktoré odzneli na II. európskom mediálnom kongrese Fakty, vnímanie a mýty o vakcínach a vakcinácii alebop Ako hovoriť a písať v médiách o očkovaní v post-H1N1 ére.
[...]
Autority ako WHO a národné organizácie boli na pandémiu pripravené, ale nerátali s tým, čo spravia – nie médiá, ale nové e-médiá. WHO sa na pandémiu pripravuje minimálne 18 rokov (podrobnú históriu príprav na pandemickú chrípku zo strany WHO si pripravil na konferencii Didier Torny), ale to, čo WHO podcenilo a nečakalo, bol práve komunikačný šum, ktorý spôsobili médiá a nové médiá. Otázka, ako ďalej komunikovať o vakcínach a vakcinácii v súčasnej dobe však ostala otvorená. Zdá sa, že v dnešnom rýchlom svete e-komunikácie nestačí len robiť prospešné kroky.
Viac na stránke Očkovanie Info.