Spojenectvo s Hello Kitty - ďalší zúfalý pokus o oživenie stagnujúceho predaja Silgardu/Gardasilu?

10.06.2012 16:53

NaturalNews.com - 8.VI.2012Jacqueline Dollard

 

       Pôvodný článok "HPV vaccines: Gardasil becomes a market dud in wake of informed backlash"
       z angličtiny preložil Ing. Marián Fillo.

 

ilustračný obrázok - očkovanie dievčaťa        Z popola škandálu okolo analgetika Vioxx si firma Merck & Co. (na Slovensku vystupujúca pod skratkou MSD = Merck, Sharp & Dohme - pozn. prekl.) očividne vyrobila ďalšiu (z hľadiska trhu) časovanú bombu: Gardasil (vakcína proti ľudskému papilómovému vírusu (HPV), na Slovensku predávaná pod značkou "Silgard" - pozn. prekl.). Po tom, ako dostal Merck od FDA blesku-rýchle schválenie Gardasilu v roku 2006, agresívna reklamná kampaň Mercku so sloganom "One More Girl" ("O jedno [zachránené] dievča viac") katapultovala HPV do kolektívneho povedomia, čoby vážny zdravotný problém. Takmer cez noc sa konzumenti zdravotnej starostlivosti prehupli zo stavu úplnej nevedomosti o jestvovaní HPV do strachu z nákazy obávaným vírusom. Mávnutím čarovného prútika sa zrodila démonická ríša HPV.

       O 5 rokov neskôr bol predaj Gardasilu citeľne nižší než sa očakávalo - napriek hystérii a zastrašovaniu. Ako sa hovorí: "K cieľu sa dá dostať viac než jednou cestou".

       Populačný fond OSN (UNFPA) a Sanrio, populárny výrobca všetkého možného s mačkou Hello Kitty, spojili svoje sily v kampani nazvanej "Hellosmile Project" ("Projekt Hello-úsmev").

       OSN využije presladenú značku sťaby cestu k tomu, aby všetky ženy po celom svete informoval o rizikách a prevencii rakoviny krčka maternice. Projekt, pochádzajúci z Japonska, bol minulý mesiac spustený aj v USA v predajni Sanrio na 42. ulici v New Yorku.

       Zahrnutie programov na dodávky vakcín proti HPV do zdravotníctiev krajín celého sveta je kľúčovou súčasťou tejto kampane UNFPA.

       Toto silné propagačné úsilie UNFPA a Sanrio znamená, že Merckov Gardasil dostane významnú posilu. Hello Kitty je výbornou kandidátkou na opätovné vdýchnutie života "značke" HPV. Sladká, až to oblbuje myseľ, zbožňovaná batoľatami, násťročnými i mladými ženami po celom svete bez rozdielu národnosti. Hello Kitty je celosvetovou ikonou, prenikajúcou populárnu kultúru a prítomnou na ľubovoľnom type životný štýl vyjadrujúceho tovaru, aký si len dokážete predstaviť. Môžete ju zazrieť na módnych doplnkoch, nosených celebritami ako napr. Lady Gaga, Miley Cirus, Niki Minaj či Halle Berry.

       Podľa Sanrio sú to "poslovia, ktorí hovoria jazykom nad rámec slov". Inými slovami: nepotrebujú žiadne fakty, len sa usmejú a vyzerajú roztomilo.

       Dozvie sa cieľová skupina projektu Hellosmile nasledujúce fakty o Gardasile?

  • Vyše 70% účastníčok klinických skúšok Gardasilu dostalo choroby, ktorými pred započatím skúšok netrpeli.
  • Očkovanie Gardasilom môže zvýšiť riziko pred-rakovinových abnormalít (prekanceróznych lézií) u dievčat/žien, čo už boli v minulosti nakazené kmeňmi HPV 16 a HPV 18, o 44,6%.
  • Klinické skúšky, vykonávané Merckom v Indii, boli zastavené po úmrtí 6 mladých dievčat a po porušení etických pravidiel zo strany Mercku.
  • Vo federálnom hlásení nežiaducich účinkov (NÚ) Gardasilu v USA môžeme nájsť: kŕče, anafylaktický šok, penu na ústach, epileptické záchvaty grand mal, ochrnutia, kómu a mnoho ďalších.
  • Zoznam nežiaducich účinkov Gardasilu, hlásených do VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System = Systém na hlásenie nežiaducich účinkov očkovania v USA - pozn. red.), obsahuje okrem vyššie uvedených NÚ aj roztrúsenú sklerózu, Guillain-Barrého syndróm (progresívne ochrnutie), hormonálne, neurologické a imunitné poruchy, poruchy tráviacej sústavy a smrť.
  • Dĺžka ochranného účinku Gardasilu nie je známa.
  • Pravidelné cytologické vyšetrenia a dobrá gynekologická starostlivosť sú jediným preukázateľne bezpečným a účinným spôsobom predchádzania rakovine krčka maternice.
     

       S takýmito faktami je snáď aj dobré mať "poslov, ktorí hovoria jazykom nad rámec slov".

       Verí Hello Kitty v informovaný súhlas, alebo len tlačí ďalšie kaleráby do hláv svojich zbožňovateliek?

 

Zdroje:

 

Poznámka prekladateľa:

       Nie je mi dosť dobre jasné, prečo v pôvodnom článku sú ako odkazy na zdroje uvedené hlavné stránky spomínaných organizácií a firiem, nie však konkrétne články. Preto som vygooglil pár článkov, čo o tejto záležitosti pojednávajú a čo by mohli byť zdrojmi preloženého článku:

 


Preklad a zverejnenie tohto článku zabral prekladateľovi približne 1,5 hodiny čistého času.

Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, môžete našu činnosť podporiť.

 

Diskusia: Spojenectvo s Hello Kitty - ďalší zúfalý pokus o oživenie stagnujúceho predaja Silgardu/Gardasilu?

nechápu

Evis | 10.06.2012

jak jim můžou takové kampaně projít.. mě teda hello Kitty nikdy neoslovila, takže mě by se to tak jako tak netýkalo, ale vadí mi, jak hrají na city dětí, je to prostě svinstvo a bordel v tomto světě, kde se vše točí jen kolem prachů a opravdové hodnoty jdou stranou. ale až život skončí a dojde nahoře k zůčtování, tak si s sebou nikdo prachy neponese, jen svědomí. nazí jsme se narodili a nazí taky odejdeme!!!!

Niečo pre chlapcov

Ing. Marián FILLO | 10.06.2012

Po vakci-Hello Kitty pre dievčatká by v Japonsku mali vymyslieť aj niečo pre chlapcov, napr. nejakého očkujúceho Pokémona. To by pasovalo oveľa viac, keďže ide doslova o BioHazard.

Mohol by sa volať "Picháču". :-)
Pichá-, pichá-, pichá-ču. :-)))

Re:Niečo pre chlapcov

ela | 10.06.2012

že Picháču! :-D :-D :-D

Pridať nový príspevok